Izomautók „leg”-je: Dodge Challenger SRT Hellcat
Mond valakinek az a név valamit, hogy Hellcat? És úgy, hogy Dodge Challenger SRT Hellcat? Ha más nem is, a Dodgeról Al Bundy és legendás öreg autója mindenkinek beugrik! Természetesen ez a Dodge, már nem az a Dodge, hisz a Chryslernél külön sportrészleg foglalkozik a jobbnál jobb izomautók megtervezésével. Így léphetett a „legek” szintjére a Hellcat is, hisz az eddigi legerősebb izomautóról beszélünk, ami valaha gyártósorról legördült.
De lássuk a száraz tényeket!
A Dodge Challenger SRT Hellcat 662 lóerős, gyakorlatilag veri a Mustang Shelby GT500-at is, amit azért nem lehet könnyű, hisz a Shelby esetében kifejezetten sportautókról beszélünk! Bár az SRT részleg megszűnőben, a teljesítményre, amit a Dodge-ból kihoztak méltán büszkék lehetnek, még akkor is, ha hasonló megoldást alkalmaztak, mint a Ford a Shelby GT 500 esetében. Vagyis kompresszorral növelték meg a Hemi V8 blokk – alapból amúgy sem kevés – teljesítményét, így a lóerők összege 707-re rúg.
Az összehasonlítás kedvéért említsük meg, hogy a Viper „csak” 649 lóerő leadására képes. A Hellcat hátránya azonban súlyában (1,9 tonna) mutatkozik meg, így tűnhet a kétülesés sportautó kevesebb lóerővel, sokkal dinamikusabbnak.
A Dodge terepjárókban hasonló V8-as 6,4 literes motort szerelnek, ám az SRT csoport a motor kapacitását 6,2 literre csökkentette, hogy a motor belső tulajdonságait fel tudják javítani.
Az új modell elérhető lesz hat fokozatú manuális és nyolc fokozatú automata váltóval is, így elmondhatjuk, hogy a modell zászlóshajó lesz a Challenger tartományban!
Még nem ismerjük teljes egészében a Hellcat minden egyes adatait, talán ez is a marketing része, hogy a gyártó folyamatosan fenntartsa az érdeklődést a modell jövő őszi megjelenéséig.
UPDATE!
Aki nem csak a képeket szereti nézegetni, ha az izomautókról van szó: