Európai izomautók

Európai izomautók

europai-izomautok2

Ahhoz, hogy alaposan lefedjük az izomautók széles skáláját, érdemes kicsit közelebb hozni a brutál erős modelleket, amelyek olyan autómárkák nevéhez kapcsolhatók, mint az Audi, Ferrari, Porsche, a Renault vagy ugye a BMW. Az európai ember számára ugyanis ez sokkal inkább elérhető, mint amerikai társaik.

Csakis olyan motorokkal foglalkozunk, amelyek valóban méltók az európai izomautó megnevezésre, a kivitel legyen sportautó, kabrió, vagy luxus szedán, ha 2,5 liternél nagyobb motorral szerelték és teljesítménye 150 lóerő fölött van, akkor oldalunkon a helye.

Az európai autók esetében a sportos megnevezés még egyértelműen nem jelent izomautókra jellemző teljesítményt, ugyanis olykor már egy vérszegény motorra, de élénk vonalú kombira is lelkesen ráaggatja a gyártó a sportos jelzőt, akkor is, ha ez még a sportosságtól meglehetősen távol áll.

Ugyanakkor egy luxus szedán megfelelő teljesítményű motorral és nyomatékkal már könnyen az izomautók táborában találja magát, mindenféle sportos kiemelés nélkül.

Összegezve elmondhatjuk, hogy érdemes megnézni milyen izomautó modelleket találhatunk öreg kontinensünkön, és ki tudja, talán látogatóinknak egyik-másik olyannyira megtetszik, hogy a későbbiekben egyet meg is vásárol magának!

Audi A4

Az Audi A4 a márka talán egyik legnépszerűbb modellje, az Audi 80 remekbeszabott utódja. Több generációja is ismert. Az európai izomautók szóban forgó típusa színes skálát jár be, már, ami a modellvariánsait illeti: a kombi, szedán és kabrió változatokban is képviselteti magát a piacon.

Az Audi A4 első generációja az 1994-től 1998-ig gyártott modelleket takarja. Már ezek az első próbálkozások is bebizonyították, az Audi bivalyerős, soklőerős motorjaival tudja, mitől döglik a légy. Az 1996-ban gyártósorról leguruló verdák motorháztetői nem kevesebb, mint 193 lóerővel bíró, 2,8 literes 30V-s szörnyetegeket takartak.

audi a4

Még ennek az évtizednek a végén az Audi a benzinmotorok fejlesztése mellett a dízelmotorokra is nagy hangsúlyt fektetett, ezáltal is bővítve rajongótáborát. A második generáció a 2000-2003 között kibocsátott modelleket takarja. Ezek a benzines motorok már a 3,0 litert is elérték, és akár 220 LE-vel is rendelkeztek.

A dízelmotorok tekintetében a maximum a 2,5 literes, 180 LE-s típusok voltak. A harmadik generáció (2004-2006) nagy újításai a TFSI motorok voltak. A negyedik, legújabb generáció modelljei tulajdonképpen napjaink legújabb A4-esi. Ezek a verziók már az esztétikai értékek, a biztonsági felszereltség és az anyaghasználat tekintetben is magasan felülmúlják az előző generációk típusait.  

Európai izomautó: a tűzpiros csoda, azaz a Ferrari F40

A Ferrari F40 gyártása 1987-től 1996-ig fojt. Ez a tűzpiros csoda egy igazi vadállat, s mint olyan, olykor-olykor megkívánja a tulajdonosa részéről, hogy alaposan meghajtsák. Az autó igazi ikonnak számít: ergonomikus kialakítás, maximális vezetési élmény jellemzi.

Hivatalosan 478 LE-vel dübörög, ám a felhasználói beszámolók alapján jóval 500 feletti lóerő produkálására is képes az F40, ami egyébként az utódjánál, az F50-nél is gyorsabb típusnak számít. Az F40 helykínálata is megér egy külön misét, az olaszok nagy kedvencében kényelmesen elfér a sofőr és az utasa is.

BMW története a BMW M modellekig

A BMW története egészen 1917-ig nyúlik vissza. A kezdetekben repülőgépmotorok gyártásával foglalkoztak, majd az 1920-as években elindult a motorkerékpárok és autók gyártása is. A BMW, azaz a Bayerische Motoren Werke a Karl Rapp által alapított Rapp Motorenwerke vállalat átnevezésével született meg.

1928-ban a cég megvette az Eisenachban működő autógyárat, amely Dixi néven gyártott autókat. A gyár megvásárlását követően már BMW 3/15 néven forgalmazták őket. Miután a Dixi licence lejárt, 1933-ban bemutatták az első teljesen új konstrukción alapuló BMW 303-ast. 1,2 literes hathengeres motorral rendelkezett és az orrán megjelent a mai is mindenki által jól ismert két vese formájú hűtőrács. Ebben az évtizedben elkészült még a BMW 326, 327 és 328 roadster. Utóbbival a BMW kiérdemelte a sportos autó hírnevet, ugyanis 1940-ben megnyerték vele a Mille Miglia versenyt. Források szerint az autó elérte a 166 km/h-s sebességet.

A háború alatt a BMW nagy számban gyártott repülőgépmotorokat, azonban mivel az autói nem feleltek meg a hadi céloknak, az autógyártás szünetelt. A háború alatt több bombatámadás érte a BMW gyártóüzemeit, így a gyártás csak több évvel a háború után indult újra.

Az 1950-es évek elején a BMW egy új, elegáns modellel állt elő, az 501-gyel. A BMW 501 4,7 méter hosszú, 2,8 méteres tengelytávú és 1,5 méter magas autó volt, amit egy 6 hengeres soros motor hajtott. Pár évvel később egy erősebb motort szereltek az autókba, ugyanis a nehéz kasznit nem tudta meghajtani az 1971 köbcentis, 65 lóerős motor.

bmw

A gyártás és a fejlesztés azonban itt nem állt meg, 54-ben elkészült a BMW 502, amiben egy V8-as motor kapott helyet és elérte a 160 km/órás sebességet. A modellek kupé, szedán és kabrió kivitelben is elérhetőek voltak a célközönség számára.

Az eladások viszont az évek folyamán egyre csökkentek, így a BMW megvette az olasz Iso autó licencét, amit Isetta néven kezdett forgalmazni. A 250, majd 298 köbcentis, 13 lóerős négyütemű miniautó azonban nem tudta méltón szolgálni a BMW luxusautó márka hírnevét.

A BMW fellendülését az 1959-ben megjelent 700-as modell alapozta meg, amelynek egy versenyváltozata is elkészült. Az igazi áttörést azonban a ’70-es években gyártott turbómotoros modellek hozták. Az első E3-as sorozat hathengeres motorral, hosszú, tágas külsejével és belsejével kiváló vezetési élményt nyújtott minden autósnak. Ebben az évtizedben a BMW megmutatta mit is jelent az igazi német elegancia, minőség és sportosság.

Az ezt követő évtizedekben a turbó vonalat a BMW M modellek vitték tovább, amelyek között több darab is méltóképpen viselheti az európai izomautó nevet.

Európai izomautó: Porsche 959

A németek másik csodaverdája, a Porsche 959 szó szerint egy igazi versanyautó szívét rejti magában. Ez a klasszikus szépség hivatalosan 450 lóerővel rendelkezik, de a rajongók szerint ez az érték bőven megközelíti az 500 LE-t is. A Porsche 959 motorja 2,8 literes, és hengerenként négy szeleppel rendelkezik.

A motor blokkja és hengerfeje is alumíniumból készült, ebből pedig több előny is származik. Egyrészt a motor az alumínium komponenseknek köszönhetően könnyű, másrészt pedig hihetetlenül strapabíró, nagyon jól állja a sarat a fokozott használatbavétel esetén is.

Brutális erő csodaszép külsőben: Renault RS 01

Ha az európai izomautók kerülnek terítékre, nem hagyhatjuk figyelmen kívül az igazi közönségkedvencnek számító Renault RS 01-et sem. Ez a rendkívüli sportautó roppant karakteres a megjelenésében is. A súlya hihetetlenül kicsi, alig nyom 1100 kg-t – ez lényegében a szénszálas technológiával készült alvázának tudható be.

Duplaturbós 3,8 literes motorja 500 lóerővel bír. A hét fokozatú sebességváltóval rendelkező Renault RS 01 végsebessége akár a 300 km/órát is elérheti. Ehhez az erőhöz és sebességhez a gyártó maximálisan erős fékrendszert is rendelt. A biztonságos megállást a 380 milliméteres, hat dugattyús fékek szavatolják.