Íme 2021 Dodge modellje – kolosszális húzóerővel fűszerezve

A legújabb 2021-es Chrysler Dodge modellek között lesznek olyan választható verziók is, melyek 3.5 collal szélesebb karosszériával érkeznek. Emellett figyelemre méltó teljesítménybéli növekedéssel csalogatják a potenciális megrendelőket.

Az új Dodge-ok hozzák a már megismert külsőt, viszont az eddiginél még több helyet fognak követelni a forgalmi sávokban, mely egyszerre lehet jó és rossz dolog is, de ezt majd mindenki eldönti.

A színpadon az „R/T Scat Pack Shaker”

Amikor ikonikus izomautókra gondolunk, akkor a Dodge nagyon hamar beugrik sokaknak.

 

A Chrysler nemrég bejelentette, hogy a 2021-es Dodge Challenger R/T Scat Pack Shaker és a jól ismert T/A 392 egy szélesebb karosszériájú opcióval is rendelhető lesz.

Ez a csomag lehetővé teszi, hogy szélesebb és vaskosabb gumikat tegyünk a tengelyekre, ezáltal megnövelhető a teljesítmény és az úttartás, menetstabilitás.

Forrás: Fiat Chrysler Automobiles

A „The R/T Scat Pack Shaker Widebody” modell visszahozza az igazi klasszikus „shaker” motorháztetőt, melyet a sok éve ismert legenda, a MOPAR fog gyártani. A motorháztető tetején az ikonikus léggyűjtő nyílások helyezkednek el. Megfelelő hideg levegőt szívnak a 392 HEMI V8-as motor számára.

A Challenger sem marad el

A Dodge Challenger máig az egyik legikonikusabb izomautó a világon. A The Challenger T/A modell kapni fog úgynevezett „Air Catcher”, avagy légfogó lámpákat. Ezeken LED izzók által megvilágított T/A logók helyezkednek el.

Stílusos addíció, azt azért meg kell hagyni!

A Challenger R/T Scat Pack Shaker Widebody csomag ára valahol 47,690 USD körül fog mozogni. A kicsit extrább Challenger T/A 392 Widebody pedig ára pedig nagyjából 49,090 USD-re tehető.

Nem olcsó jószágok ezek, de hát az ikonikus izomautók legújabb modelljeit meg kell fizetni. A gyártó azért fintorog, mert a szállítás a gyárból még 1500 dolcsit követel a vásárlók pénztárcájából.

Ha a Scat Pack Widebody opciót választjuk, akkor a karosszéria kiszélesedik 3.5 collal. Ez körülbelül 9 cm-nek felel meg.

A szélesebb karosszériához ugye nagyobb gumikat kapunk, melyek Pirelli 305/35ZR20 típusok és 20×11 szabványok.

Izomautóknál és sportkocsiknál természetesen az autó belseje is rengeteget számít. A T/A 392 modell vásárlói például párnázott, minőségi huzattal bevont Houndstooth üléseket találnak a belsőben.

Ha mindenképp kell a retró érzés…

Sokan retró autónak vélik manapság a Dodge modelleket, pedig azért a 2020-as és 21-es modellek erősen modernizálva lettek.

A gyártó mindenesetre tudja, hogy van, aki a klasszikusok szerelmese, ezért a 2021-es sorozatban van pár opció, mely a retró feeling-hez hozzájárul.

A T/A 392 megrendelői például kérhetik az eredeti gyári rögzítő disztűket a motorháztető tetejére.

Továbbá a klasszikus 1971-ben megjelent „tic-tac-tach” műszerórák is rendelhetők a 2021-es modellhez. Akkoriban ezek nagyon stílusosak voltak, és most ötvözhetjük a retrót a modern brutalitással.

A Dodge azt állítja, hogy a Scat Pack Widebody, tehát a széles karosszériás típusú autók 2 másodperccel jobban teljesítenek a versenypályán, mint a keskenyebb modellek.

Sok minden függ természetesen a sofőrtől és egyéb tényezőktől is, de a felső kategóriában sokszor ez a kevés is számít.

A 2021-es Dodge modellek ígéretesnek látszódnak. A legjobb bennük, hogy sok különféle csomag közül lehet választani, aki pedig szereti a széles, böszme autókat, annak ott a widebody!

Forrás: interestingengineering.com