Blog

Latest Industry News

Utcai izomautók közt a legnagyobb? McLaren 650S

Annak ellenére, hogy a Forma 1 futamokon nem tud nagyot villantani mostanában a McLaren, úgy látszik az utcai „pályán” annál nagyobbat ment előre. A McLaren 650S tulajdonképpen ötvözete MP4-12C-nek, egy sokkal kiforrottabb modellt hozva így létre. Az izomautók között méltó helyett elfoglaló McLaren új modellje nem más, mint ki nem mondott válasz a Ferrari tavaly ősszel bemutatott modelljére, a 458 Speciale-ra.

McLaren-650S-coupe

McLaren 650S coupe változat

A McLaren 650S Spidert a tavalyi Genfi Autószalonon mutatták be, ahogy az illik a jellegzetes narancssárga festést kapta a legifjabb modell. A modell neve a sportosságra és a lóerőkre utal, vagyis szárazon a tények:

McLaren 650S Spider cabrio változat

McLaren 650S Spider cabrio változat

–          McLaren M838T, 3.8 liter, ikerturbó, V8 blokk

–          650 LE

–          678 Nm

–          7 fokozat, duplakuplung

–          ProActive Chassis Control futóművezérlő rendszer a különböző keménységű lengéscsillapításért (normál, sport, pálya).

–          1378 kg

–          17 másodperc alatt záródó tető

Nem lenne igazi McLaren, ha nem lambó ajtaja lenne.

Nem lenne igazi McLaren, ha nem lambó ajtaja lenne.

Az utcai izomautók között ez tekintélyes adat, főképp, ha hozzávesszük, hogy 0-100 km/h eléréséhez mindössze 3 másodpercre van szüksége, végsebessége 329km/h. A fejlesztésben maga Jenson Button is részt vett.

Jellegzetes hátsó!

Jellegzetes hátsó!

Ne lepjen meg senkit, hogy szemből a 650S kiköpött McLaren P1 és hátulról pedig MP4-12C, mivel valahol a tervezésnél nem tudtak elvonatkoztatni a már meglévő modell alapoktól, ami összességében nézve teljesen beleillik a gyártó adta elképzelésekbe, és az összkép is kiváló. A McLaren 650S beömlői sokkal nagyobbak, mivel a motor hűtési igénye óriási, és nagyobb leszorítóerőt is generáltak az első szplitter változtatásaival, ami viszont így sokkal teljesebb vezetési élményt ad.

A cockpit minden földi jóval el van látva, ami a biztonságos vezetéshez szükséges.

A cockpit minden földi jóval el van látva, ami a biztonságos vezetéshez szükséges.

Hogy milyen az a bizonyos vezetési élmény?

Az alábbi videón Janson Button áll ki a McLaren 650S Spider, valamint egy Honda Civic Sport ellen, egy korábbi Forma 1-es versenygépével.

Hogy mégis mennyit kellene fizetnünk, ha egy ilyen utcai versenyautóra vágynánk? Az új 650S kupé 195 ezer fontba kerül, ez kb. 73,5 millió forint, míg a nyitható tetejű Spider 215 ezer fontot kóstál, azaz kb. 77,1 millió forintot.

 

Jellegzetes ívelt lámpák...

Jellegzetes ívelt lámpák…

.

Back to top

A honlap további használatához a sütik használatát el kell fogadni. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás