Blog

Latest Industry News

A Vipera fejlődése – Dodge Viper

Nincs mögötte 30-40 év, ám mégis az egyik méltán sikeres Dodge modellek közé tartozik. A Chrysler 1991-ben kezdte meg a kétüléses sportautók gyártását, ám az ötlet maga 1988-ra nyúlik vissza. Az Észak-Amerikai Nemzetközi Autókiállításon 1989-ben nagyon jó fogadtatásban részesült a Viper terve, így a Chrysler főmérnöke kiválasztott 85 mérnököt, hogy a Team Viper keretén belül elkezdődjön a fejlesztés. Ennek eredményeként pedig 1992 januárjában már a kiskereskedelmi szállítások is megkezdődtek.

Első generáció – 1992-1995

Az első generációs spártai megjelenésű (sem külső kilincset, sem oldalsó ablakokat, sem tetőt nem kapott), középmotoros Dodge Viper 400 LE-vel rendelkezett, és 630Nm nyomaték állt rendelkezésre, hogy a 0-100km/h sebességet mindössze 4,5 másodperc alatt teljesítse. Ahogy mondani szokás, „ezekben az autókban még volt vas”, a drasztikus súlycsökkentés ellenére, menetkész állapotban így is 1450 kg-t nyomott, a vezető és autó közötti közvetlenséget pedig az olyan vezetést segítő szolgáltatások hiánya adta, mint a kipörgésgátló vagy a fék blokkolásgátló.

dodge-viper-1992-red

 

dodge-Viper-1992

Dodge-Viper-1992-interior

 

 

Második generáció – 1996-2002

A második generáció 1996-ban debütált, a Dodge Viper RT/10-el, ami már 415 LE-s volt, keménytetőt kapott, oldalsó ablakokat, a súlycsökkentést pedig alumínium felfüggesztés használatával érték el.  Megjelent a Dodge Viper coupe, a GTS is, ami már 450 LE-s volt, 8.0 literes, V10-es motorral szerelt, az autó kapott légzsákokat, légkondicionálót, valamint elektromos ablakokat és központi zárat. Az utolsó, második generációs modellév tiszteletére megjelentek a vörös, fehér csíkokkal díszített modellek.

 

 

Dodge-viper-1996-interior

Dodge-viper-2002-red-white

 

 

Harmadik generáció – 2003-2006

A Dodge Viper 2002 után óriási átalakuláson esett keresztül, megjelent az új Viper SRT-10. A motor 8,3 literes és 500 LE-s, ami 712Nm nyomaték leadására volt képes. A futómű javult, a súlya csökkent, a karosszéria már igazi verseny coupe stílusú volt, a beltér is változásokon esett át, a Mamba csomagban például fekete bőr belsőt, piros varrással díszített kárpitokkal lehetett kérni. A gyorsulás 0-100km/h sebességre már csak 3,8 másodperc alatt történik, ami a coupe esetében csak 3,7 másodperc.

Dodge-Viper-SRT-10-2003

Dodge-Viper-Srt-10-2003-interior

Dodge-Viper-coupe-2003

 

Negyedik generáció – 2008-2010

2008-ban bevezetésre került a 8,4 literes, 600 LE-s Vipera. Erre a modellciklusra az elektromos rendszert már teljesen újraírták, teljesen új motorvezérlőt is kapott, korszerűsítették az üzemanyag rendszert. A 0-100km/h gyorsulás ismét csökkent, már 3,6 másodperc alatt elérte, végsebességét pedig 325km/h-ra tolták ki a tervezők. A Viperát komoly teszteknek vetették alá, és gyorsabbnak bizonyult, mint az azonos modellévben kiadott Corvette Z06, Nissan GTR, Porsche 911 vagy az Audi R8. 2010-re 31 példányszámban különleges sorozat jelent meg, aminek jellegzetessége volt a fekete festés, piros csíkokkal, amit Voodoo kiadásnak neveztek el. Még ebben az évben elfogadják a Final Edition megrendelést, ekkor dönti el a Chrysler, hogy befejezi a Vipera gyártását, 50 Final Edition elnevezésű Viper SRT-10 gördül le a gyártósorról.

A street-legal 2010 Dodge Viper SRT10 ACR driven by Chris Winkler, SRT vehicle dynamics engineer, set a new lap record of 1:33.915 at the Laguna Seca raceway in Monterey, Calif., shattering the previous lap record by more than 1.1 seconds.

 

2010 Dodge Viper SRT10 Convertible

 

2010 Dodge Viper SRT10 Roadster in Toxic Orange Pearl Coat with

 

 

 

Ötödik generáció – 2013-napjainkig

Bár 2010-ben úgy tűnt a Dodge Viper megszűnik, 2013-ban mégis újraindították a projektet a Fiat-al közösen. Ahhoz viszont, hogy egy, a 21. századnak megfelelő izomautót eresszenek a piacra teljesen újra kellett rajzolni a formát, és különféle modern fejlesztéseken esett át az autó.

A teljesen alumínium 8,4 literes, V10-es motor, 649 LE-s lett, és megkapott minden olyan elektronikai támogatást, ami a mai autókban nélkülözhetetlen, valamint az összes fényforrást LED-re cserélték, a fényszórók Xenon világítást kaptak, megjelent a nappali menetfény. Az új Vipera SRT pedig 330km/h végsebességgel rendelkezik, a 100 km/h sebesség eléréséhez pedig kevesebb, mint 3 másodpercre van szüksége. Az SRT Vipera GTS pedig még ennél is finomabb extrákat tartalmaz, amelyek többségében a beltéri anyagokban jelennek meg.

A Vipera SRT utcai és pályaváltozatban is elérhető, a csomagok között minden vezető megtalálja a neki illő változatot.

2015-től a Dodge Viper GTC olyan testre szabható programot kínál, amelyben összesen 25 millió lehetséges kombinációjú Dodge Viper megépítése lehetséges. Aminek természetesen csak a pénztárca szab határt!

 

Dodge-Viper-ACR-2016

Dodge-Viper-2015

Dodge-Viper-2016

Dodge Viper 2016

Dodge-Viper-GTC

Dodge Viper GTC – a személyre szabható csomag.

 

 .

Back to top

A honlap további használatához a sütik használatát el kell fogadni. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás