Utcai izomautók közt a legnagyobb? McLaren 650S
Annak ellenére, hogy a Forma 1 futamokon nem tud nagyot villantani mostanában a McLaren, úgy látszik az utcai „pályán” annál nagyobbat ment előre. A McLaren 650S tulajdonképpen ötvözete MP4-12C-nek, egy sokkal kiforrottabb modellt hozva így létre. Az izomautók között méltó helyett elfoglaló McLaren új modellje nem más, mint ki nem mondott válasz a Ferrari tavaly ősszel bemutatott modelljére, a 458 Speciale-ra.
A McLaren 650S Spidert a tavalyi Genfi Autószalonon mutatták be, ahogy az illik a jellegzetes narancssárga festést kapta a legifjabb modell. A modell neve a sportosságra és a lóerőkre utal, vagyis szárazon a tények:
– McLaren M838T, 3.8 liter, ikerturbó, V8 blokk
– 650 LE
– 678 Nm
– 7 fokozat, duplakuplung
– ProActive Chassis Control futóművezérlő rendszer a különböző keménységű lengéscsillapításért (normál, sport, pálya).
– 1378 kg
– 17 másodperc alatt záródó tető
Az utcai izomautók között ez tekintélyes adat, főképp, ha hozzávesszük, hogy 0-100 km/h eléréséhez mindössze 3 másodpercre van szüksége, végsebessége 329km/h. A fejlesztésben maga Jenson Button is részt vett.
Ne lepjen meg senkit, hogy szemből a 650S kiköpött McLaren P1 és hátulról pedig MP4-12C, mivel valahol a tervezésnél nem tudtak elvonatkoztatni a már meglévő modell alapoktól, ami összességében nézve teljesen beleillik a gyártó adta elképzelésekbe, és az összkép is kiváló. A McLaren 650S beömlői sokkal nagyobbak, mivel a motor hűtési igénye óriási, és nagyobb leszorítóerőt is generáltak az első szplitter változtatásaival, ami viszont így sokkal teljesebb vezetési élményt ad.
Hogy milyen az a bizonyos vezetési élmény?
Az alábbi videón Janson Button áll ki a McLaren 650S Spider, valamint egy Honda Civic Sport ellen, egy korábbi Forma 1-es versenygépével.
Hogy mégis mennyit kellene fizetnünk, ha egy ilyen utcai versenyautóra vágynánk? Az új 650S kupé 195 ezer fontba kerül, ez kb. 73,5 millió forint, míg a nyitható tetejű Spider 215 ezer fontot kóstál, azaz kb. 77,1 millió forintot.