Új „császár” az izomautók piacán – Lexus RC F 2015

Ugyan a Lexus márkában nem tősgyökeres amerikai autót tisztelhetünk, az viszont teljesen egyértelművé vált, hogy felveszi a versenyt azokkal az izomautókkal is, amelyek kifejezetten Amerikában gördülnek le a gyártósorokról. A Toyota autógyár 1990-ben vezette be a Lexus márkát az amerikai izomautók piacán, és nem csak Amerikában, de Európában is olyan neves gyártók versenytársa lett, mint az Audi, a BMW vagy a Mercedes.

Nem a jelenlegi legújabb modell, amit V8-as motorral szerelnek, viszont a Toyota modellről modellre tud valami különlegessel előrukkolni, olyan formákat rajzolni, amelyektől még azoknak is eláll a lélegzetük, akik nem vallják magukat autórajongóknak.

A most bemutatásra kerülő 2015-ös Lexus modell az RC F izomautót nyugodtan nevezhetjük a következő dimenziónak. Példátlan hőstette az autó a mérnöki tudásnak, hogy a legigényesebb sofőröknek is eleget tegyen. Fel sem tűnik majd, hogy aszfalton közlekedünk a Lexusban!

Fordított Z hűtőrács - különleges orrész
Fordított Z hűtőrács – különleges orrész
 

Az 5.0 literes, V8-as, 467 lóerős, 520 Nm szívó motor speciális hangolást kapott (különböző fordulaton változik a kipufogó hangja), emellett érdemes megemlíteni, hogy első rangú volt beállításánál a hatékonyság kérdése. Olyan innovatív alkatrészeket találunk benne, mint a könnyű titán szelepek (amiből 32 darab található a motorban), vagy a nagy szilárdságú kovácsolt hajtókarok.

Az elálló lámpabúrák az újabb kiadású Avensisre emlékeztetnek
Az elálló lámpabúrák az újabb kiadású Avensisre emlékeztetnek

A karosszériát teljesen újrarajzolták, ami nem csak a sima aszfalton, hanem a versenypályán is megállja a helyét. Számos olyan 21. századi technikát használtak előállításánál, amivel csak a Toyotánál találkozhatunk, mint a nagy szilárdságú ragasztás, lézeres forrasztás, lézeres ponthegesztés. A lóerőkre és a teljesítményre való tekintettel az autó több pontján találunk merevítéseket. Egyszóval egy olyan versenykupéval állunk szembe, ami könnyen lealázza az amerikai izomautókat is.

Vezetőközpontú utastér
Vezetőközpontú utastér

Külsőre egyből meglepő, és ne tagadjuk, megkapó is egyben az a különleges hűtőrács, amivel sikerült egy meghökkentő arcot adni az autónak. A fordított Z betűknek egyébként aerodinamikai szerepük is van, valamint a hűtőcsatornák révén segítenek a fékek optimális hűtésében is.

A hátsó kerék meghajtású sportkupé különlegessége, hogy a világon elsőként találhatjuk meg benne a TVD rendszert, vagyis a mérnökök a nyolcfokozatú sebességváltó mellé egy Torque Vectoring Differenciálművet is beépítettek, amivel zseniálisan lehet az uralhatóságot növelni. Három különféle módban használható, az úttartást, a kanyarstabilitást és a vezetési élményt ezzel különlegesen magas fokozatra állítja a gyártó.  A különleges technológia mellett a fogyasztásra is gondoltak, ami szokatlan az izomautók világában, de a Lexusban az Atkinson-ciklus alkalmazásával optimális fogyasztás érhető el.

A kifejezetten vastag markolatú újdonságnak számító kormánykerék
A kifejezetten vastag markolatú újdonságnak számító kormánykerék

Az RC F modell belső tere minden olyan elektromos extrával fel van szerelve, amit elképzelünk, külön említésre méltó viszont az ovális keresztmetszetű, vastag markolatú kormánykerék, ezzel igazán kézben lehet tartani az autót, ami a lóerők fényében abszolút reális megoldás.

Különlegessége még a sportkupénak, hogy az utastérben minden arra utal, hogy minden műszer, minden kapcsoló és visszajelző a vezetőért van, ezért is hasonlít egy kicsit a műszerezettség a repülőgépek műszeres felszereltségére, hogy egy pillantás alatt le lehessen olvasni minden olyan fontos adatot, amire a vezetőnek épp szüksége van.

A digitalizáció közepén egy árválkodó "japán óra", ráadásul analóg
A digitalizáció közepén egy árválkodó „japán óra”, ráadásul analóg

A 62.400 dollár ár kifejezetten barátságosnak számít az izomautók szegmensében, és olyan autók alternatívái lehetnek, mint a BMW, Audi vagy a Cadillac CTS-V Coupe.

Az RC F modellből „született” sportautó változat is, az RC F GT500, ami az okoyamai japán versenyt idén tavasszal pole pozíciótól győzelemig vitte.