SEO cikkek vagy PR cikkek?

A marketing legfontosabb feladata a profit növelése, de természetesen ezen kívül vannak más dolgok is, amikben nagy mértékben kiveszi a részét. Ilyen a jó hír terjesztése, az, hogy a cég beivódik az elmékbe, a termékek és/vagy szolgáltatások egyre keresettebbé és ismertebbé válnak és sok minden más, ami az image-hez kapcsolódik.

A termékeket és szolgáltatásokat illetően a SEO cikkek is nagyon sokat segíthetnek, amiket sokan csak PR cikként ismernek. Ezeknek a lényege, hogy a potenciális kliensek, érdeklődők egy adott témán belül úgy kapnak egy fontos infót, hogy közben az íráson belül egy link mutat az eredeti cég oldalára. Régen és most is ez volt ennek a lényege, tehát linket kapni máshonnan.

Nyilván az nagyon fontos, hogy melyik oldalra is kerül a cikk és milyen szavakra van optimalizálva az, illetve a linkben található szavak mennyire felelnek meg a SEO követelményeknek. Röviden ez annyit jelent, hogy nem csak egy szimpla irományról van szó, ugyanis a SEO cikkek megalkotásánál bizonyos szabályokat be kell tartani. Nem mellesleg a SEO cikkek azért népszerűek a mai napig, mert ezekkel három fontos dolgot lehet elérni, egyszerre.

 

Először is ott van az, hogy a cikkben ugye benne lesz a vállalkozás neve, amit az csinál és amivel az foglalkozik, illetve, hogy miben tud segíteni a klienseknek. Másodsorban pedig a SEO cikkek helyet biztosítanak olyan fontos kulcsszavaknak, amik a keresőoptimalizálást még eredményesebbé teszik.

Végezetül pedig a SEO cikkek olyan oldalon kapnak helyet, amelyik tartalmilag megegyezik az eredeti honlappal, ezért a Google még értékesebbnek véli azt. Ez pedig nagyon fontos, hiszen nem mindegy, hogy pontosan mi van a link körül és arra is figyelni kell, hogy milyen minőségű szöveg van a link.

Természetesen az is lényeges, hogy magának a linknek mi a szövege és hol helyezkedik el a szövegben. A mai tartalmak mindig kulcsszavazott linkek, ugyanis nem az a feladatuk, hogy közvetlenül betereljék a saját értékesítési tölcsérbe az olvasókat és azokból mindenképp ügyfelek váljanak.

Senki sem vitatja, hogy a keresőoptimalizált SEO cikkek a leghatékonyabb marketinges eszközökké váltak az elmúlt években. Azt azonban tudni kell, hogy a Google szigorúan veszi az egészet, ezért bizonyos szabályokat szükséges betartani. Aki tudja, hogy mit csinál és szakértője az egész területnek, az alig pár hónap alatt igazán jó eredményeket érhet el. A keresőoptimalizálásnál a siker a türelemben és a hatékonyságban rejlik!