Pontiac

Megannyi autógyártóhoz hasonlóan a Pontiac is a General Motors szárnyai alá kerül megalapítása után néhány éven belül, és innen futott be hihetetlenül gyönyörű pályát.

Megalakulásakor a Pontiac leginkább a luxus irányvonalat próbálta tartani, minden amerikai igényét szerették volna kielégíteni, ám később a sportos vonalra tértek át, így a GM egyik legsportosabb divíziója lett a sok közül.

A Pontiac név alatt futó első autók 1926-ban jelentek meg, olcsó, 6 hengeres modell volt, szembeszállva az akkor 4 hengeres modellekkel sikerült felfuttatni a márkát. Az autó logója a bennszülött amerikaiak nyilainak hegyére utal, mivel Pontiac az egyik indián főnök neve volt.

Pontiac
Pontiac GTO

A Pontiac fénykora a hatvanas évekre tehető, több olyan nagy modellel is képviseltette magát a cég, amelyek hatalmas menetteljesítményre voltak képesek, ám a kezdeti szárnyalást megtörte az olajválság.

Majd a hetvenes években a biztosítótársaságok elégelték meg, hogy a Pontiac és társainak izomautói egyre-másra okoznak halálos baleseteket, ezért drasztikusan megemelték az autók biztosítási költségeit, ezzel a sportos Pontiac modellek eladása is visszaesett. Ami nem csoda, hisz nem volt ritka a 400-500 lóerős Pontiac sem a hetvenes években.

A nyolcvanas években már a Pontiacnak is alkalmazkodni kellett a megváltozott világhoz, az autókba Chevrolet motorok kerültek, amit „nevetséges” 150, 180 lóerőre fojtottak vissza.

A nyolcvanas években harmadik generációjába lépő Firebirdet áttervezték, és egy teljesen újszerű formát kapott, a nyílszerű, széles orrból kibukkanó bukólámpák sikernek ígérkeztek, amit a nagy sikerű tévésorozat a Knight Rider meg is alapozott, ugyanis ez a modell volt társa David Hasselhoffnak.

A nyolcvanas évek végén ismét izmosodnak a motorok, a kilencvenes évek végére a Firebird 325 lóerőt kapott, sajnos 2002-ben a modell megszűnt. Majd ezt követte 2010-ben maga a márka megszüntetése is a GM részéről.

Érdekelnek a Pontiac izomautók? Kalandozz velünk weboldalunkon!.