Pontiac GTO 1964

Az izomautók szakértői igazából nem az 1949-ben megjelent Oldsmobile Rocket 88-at tartják az első autentikus izomautónak.

Ezt a titulust az ő szemükben az 1964-es GTO érdemelte ki, amellyel elsőként törték meg a General Motors tiltását, hogy 5407 köbcentinél nagyobb teljesítményű motorokat szereljenek kis autókba.

PontiacGTO1964

Pontiac GTO 1964

Az 1965-ös GTO-ba a Pontiac lopva beszerelt egy 6374 cm³ motort, ez az autó aztán annyira megtetszett a közönségnek, hogy megnyerte a GM vezetőit, megnyitva ezzel az utat a további izomautók előtt, mint a Chevrolet, Oldsmobole, Buick, és Pontiac márkák színre lépése.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA
Pontiac GTO 1965

A történelmi értéke miatt az 1965-ös GTO nem jelenhet meg listánkon, de az 1967-es volt első év a modell történetében amikor megjelent a funkcionális motorháztető a merőkanál alakú légbeömlő, és ez alatt a motorháztető alatt egy 6554 cm³-is 360 lóerős V8-as motor dübörgött.