Nyolc sebesség, 460 LE – Corvette Stingray 2015
Míg a 2014-es modellt csak hatsebességes váltóval szerelték, a 2015-ös Corvette Stingray coupe már a GM saját fejlesztésű, nyolc sebességes, automata váltóját kapta meg.
Az új átvitelre két dolog miatt volt szükség: egyrészt olyan korban élünk, ahol a fejlesztések szükségessé teszik a minél több sebességű, automata rendszerek megjelenését, másrészt marketing megközelítésből sem utolsó a nyolc sebességes, kifejezetten a Corvette márkához hangolt átvitel.
A Corvette szerint a 2015-ös Stingray modell tökéletes ötvözete a mérnöki zsenialitásnak, az ötletes tervezésnek, valamint a precíziós teljesítménynek. Utóbbi valószínűleg az egyedi fejlesztésű, automata váltónak szól. Ennek kissé ellentmondanak azok az amerikai online autós újságok, akik felemás módon értékelik a Corvette új modelljét, felróják többek között a műanyag váltókar és kormány, nem igazán luxus érzetű kidolgozását, valamint a króm felnik designját.
Szó, ami szó a Corvette Stingray külsejét igencsak agresszívre sikerült faragni, míg a pilótafülkét kifejezetten a vezetőre szabták, amely mind a coupe vagy a kabrió kivitelben is maradéktalanul megmutatkozik.
A karosszéria könnyű szénszálas anyagból készült, a motorháztető alatt egy 460 LE-s, LT1 motor dolgozik, a hozzá hangolt kipufogórendszerrel. Az autó és a motor minden eleme összességében teszi a 2015-ös Stingrayt a leggyorsabb és egyik legerősebb szabvány Corvette-é.
A rátermettségről és gyorsaságról mindent elmond, hogy a 6,2 literes, V8-as motor, 0-100 km/h sebességre 3,8 másodperc alatt gyorsul, mindez köszönhető egyrészt a nagy leszorító erőnek, az ültetett futóműnek. A külső, korszerű szellőztető rendszerek segítik a légáramlást, csökkentik a légellenállást, valamint tökéletessé teszik a hűtést, ami főképp a kritikus alkatrészeknek előnyös.
A pilótafülke minden eleme a sofőrt szolgálja, az innovatív digitális visszajelző rendszerek, és a vezetést ellenőrző szolgáltatások lenyűgözővé teszik a Corvette belterét. A HUD színes kijelző, személyre szabható szolgáltatások megjelenítésére alkalmas. A műszerfal ívét, mintha szabad kézzel rajzolta volna tervezője, mindezt úgy, hogy hibátlanul illeszkedjen az ajtókárpit vonala, és az egész konzol. Az ülések minőségi bőrből készültek, és az új generációs eleganciát hirdetik.
Az Active Fuel Management segít az üzemanyag-hatékonyság fenntartásában, amikor nincs szükség a csúcsteljesítmény leadására, csak 4 henger üzemel, ám, amikor nagyobb tempót diktálna a vezető, akkor az Activ Fuel Management egy gombnyomásra kikapcsolható, illetve ezt a funkciót a vezető maga is felülbírálhatja. Ennek, ill. az iDirect befecskendezésű rendszernek köszönhetően a gyártó nagyon ideális fogyasztási adatokat ígér országúti használat mellett: 8,2liter/100km. Ez még magyarországi viszonylatban is elfogadható fogyasztás lehet annak, akinek a legújabb Corvette coupe az álma!