Klasszikus izomautók nyomában
A Pontiac GTO-val kezdődött el valójában a klasszikus eredeti értelembe vett izomautók korszaka.
Tulajdonképpen egy Pontiac Tempest motorháztetője alá egy 325 LE-s, 6 literes, V8-as blokkot építettek be, és ezt nevezték el aztán Pontiac GTO-nak.
Miközben az izomautók egyre elérhetőbbek lettek mindenki számára, megteremtve ezzel egy máig csodált korszakot az autógyártásban, a Pontiac GTO oly annyira sikeres volt, hogy hosszú ideig csak kisebb változtatásokat végeztek ezen az izomautón.
Azonban 1969-ben piacra dobott izmosabb GTO-t „Judge”-nak (Bíró-nak) nevezték el, és ez az autó meg is érdemelte ezt a nevet, hiszen a többi változtatások mellett már csak a motorháztető alatt dübörgő majdnem 400 LE-s, izmosított V8-as motor tiszteletet követelt meg magának.
Ám ehhez minden olyan részét meg kellett erősíteni az autónak, aminek köze volt a teljesítmény leadásához.
A V8-as blokk iszonyatos erejét egy T alakú sebeségváltó továbbította az extra széles gumikkal felszerelt különleges felnikre.
Aztán 1970-ben egy nagyobb „ráncfelvarrást” végeztek a Pontiak GTO Judge-on is, és ezzel már sok mindenben különbözött elődeitől.
Új vonalakat kapott a karosszéria, megváltoztatták a lámpákat és a hűtőrácsot. A motortérbe egy szabvány 6,6 literes, V8-as került, a 350 LE leadására képes motorjával az 1970-es Pontiak GTO Judge még mindig teljesítette a kor izomautók felé támasztott elvárásait.
1970 végére ugyan már megcsappantak az eladások, de így is eladtak 36 ezer Pontiac GTO-t, amiből 3629 Judge felszereltségű volt.
Mivel 1976-ban befejezték a Pontiac GTO Judge gyártását, napjainkban ezeket a modelleket leginkább az izomautók rajongói, gyűjtői szokták értékelni.
Igazi harcos gyűjtőnek kell lennie annak, aki szert akar tenni egy-egy a képen is látható granadai arany színű klímával ellátott, automata sebességváltós, teljes egészében gyári állapotú izomautóra.