Ford Mustang GTFE, avagy a jövő elektromos izomautója?
A Ford a SEMA 2019 rendezvényen nemrég bemutatta első teljesen elektromos üzemű sportautóját, a MustangGTFE-t, mely egészen elképesztő 900 lóerős teljesítményt produkál bármiféle kibocsátás nélkül.
Az elmúlt hetekben egyre több gyártó, köztük a Lamborghini is bejelentette be, hogy elektromos példányokat is piacra dob a legnépszerűbb sportmodellekből, a Ford pedig felvette a versenyt. Sokan spekuláltak azzal kapcsolatban, hogy milyen lenne egy elektromos Mustang, azonban most meg is tapasztalhatjuk, köszönhetően AdanLopez-nek, ki a nulláról megtervezett egy elektromos GT-t. Habár egyelőre még csak a tervezőasztalon létezik a kicsike, számos részletet kaptunk, beleértve egy komplett látványtervet is, mely egyenesen a 3D tervezőprogramból érkezik.
A kocsi teljes részletességben tekinthető meg egy videón a „The AdanChannel” nevű Youtube csatornán, melyben belülről és kívülről is megcsodálhatjuk az első elektromos Ford szuperkocsit.
A dizájn egyértelműen a modern Mustang generációkat vette alapul, beleértve a fényszórókat, első lökhárítót, annak szellőzőrácsait és sok mást. A kicsit lapos és bemélyedő motorháztető láthatóan mutatja, hogy azért a V8-as hiányzik a járgányból, viszont ez a bemélyedés egyfajta első légterelőt, spoilert formál, mely érdekes hatással lehet az elektromos Mustang aerodinamikájára. Az igazi fanok kicsit hiányolni fogják hátul a 3 részes Mustang lámpasorokat, azonban az új design sem rossz.
A beltér is ismerős, de mégis egy kicsit más tematika fogad minket. A kormány és a műszerfal kinézetre egyértelműen Mustang feeling-et ad, viszont szinte minden egyes vezérlő funkció egy fedélzeti számítógépbe lett száműzve, a funkciókat pedig egy érintőképernyőn tudjuk változtatni.
És itt azért kiemeljük, hogy szinte mindegyik, ugyanis például az ablaklehúzók látszanak az ajtókon a látványterven, a fejtetőnél elhelyezkedő lámpák vezérlői szintén megfigyelhetők a kormányon, továbbá van egy forgatható vezérlőfelület, mellyel gyorsan beállíthatjuk, hogy előre, hátra, semleges vagy parkoló üzemmódba kívánunk váltani.
Sok fan itt eshet kétségbe, ugyanis automata váltós autóról van szó, ez azonban nem feltétlenül probléma, ugyanis van egy M betű a kormányon, melyet megnyomva használhatjuk a kormány jobb oldalán található fogantyúkat a manuális váltáshoz.
Összegezve, remekül néz ki a Mustang GTFE a látványterveken. Érdemes betekinteni a teljes videóba, ugyanis igazán jó képet ezzel lehet kapni arról, hogy valójában milyen lesz a kocsi. A Mustang rajongók körében elsőre kicsit fura lehet egy elektromos Mustang, azonban ki fog derülni, hogy mennyire sikeres majd a modell. Nem lehet manapság már megkerülni, hogy a jövő az elektromos autóké, és szinte minden szuperautógyártó elkezdi lassan felfedezni a lehetőségeket, melyek ebben a piacban rejlenek. A Ford is így tett.
Forrás: motor1.com