Ford Mustang Élményvezetés, Avagy Száguldás Szabadon

Immár azon szerencsés sebességimádók táborába tartozom, akik egy Ford Mustang élményvezetés emlékével gazdagodtak. Egy őrületes, szélvészgyors, dübörgő adrenalinfürdő volt, amit minden autófanatikusnak érdemes kipróbálni. Bár szavakkal szinte megközelíthetetlen kaland, mégis megpróbálom összefoglalni a teljes programot.

Szabadon vágtázva


A musztángok viszonylag kistestű, de rendkívül erős vadlovak, amelyek a XVI. században Amerikába szállított spanyol lovak leszármazottai. Évszázadokon keresztül szabadon éltek és vágtáztak a prériken. A Ford Mustang épp ezt a zabolátlan életérzést kínálja, így az elnevezése igazi telitalálat…

ford mustang élményvezetés

Az előzmény

 


Már hónapok óta terveztem, hogy kipróbálom az új Mustangot, hiszen az amerikai izomautóknak megvan a maga varázsa. Kíváncsi voltam, hogy mit tud a látványosan brutális karosszériába zárt 5000 köbcentis, V8-as motor. Értelemszerűen mindezt közúton nem lehet, pontosabban nem érdemes tesztelni, mert felelőtlenség és balesetveszélyes.

Nem beszélve arról, hogy az országúton száguldozva jó eséllyel kaphatok egy levelet a saját arcképemmel és az elért sebesség feltüntetésével, amelyben kedvesen azt kérik, hogy fizessek be egy komolyabb összeget büntetés gyanánt. De mindez nem történhet még két egyszerű okból:

1. A sebességhatárokat betartva közlekedem az utakon. 2. Sajnos nincs a birtokomban egy Ford Mustang. A legegyszerűbb megoldás az volt, hogy befizettem egy Ford Mustang élményvezetésre, és valódi versenypályán, biztonságos körülmények között hajtottam meg az autót.

ford élményvezetés

A versenypályák


Az elmenyvezetes.hu weboldalon sok más csábító sportautó között hamar ráakadtam a Mustangra. Egy egyszerű regisztráció során a menüben lehetett megadni, hogy milyen időpontban, melyik helyszínen és hány kört szeretnék megtenni. Összesen négy ismert versenypálya közül választhattam, amelyeket most röviden bemutatok:

DRXRING – Kiskunlacháza


Pályahossz: 2200 m
Egy klasszikus reptéri versenypálya, rendkívül hosszú egyenes szakaszokkal és nagyívű gyors kanyarokkal. Mivel nincsenek éles kanyarok, ugyanakkor hatalmas bukóterekkel rendelkezik, így itt bátran lehet nyomni a gázt egészen csúcssebességig. Erre mondják, hogy „ami a csövön kifér.”

EURORING – Örkény


Pályahossz: 2750 m
A nagy sebesség és a technikás vezetés tökéletes kombinációja jellemzi, köszönhetően a modern vonalvezetésének, valamint a gyors és technikás kanyarjainak. A gázpedál taposása mellett itt már érdemes figyelmet szentelni az ideális íveknek is.

HUNGARORING – Mogyoród


Pályahossz: 4600 m
Ezt az aszfaltcsíkot nem szükséges különösebben bemutatni. Igaz ugyan, hogy a Forma-1-es autók sebességét megközelíteni sem lehet az utcai autókkal, de egy Ford Mustang élményvezetés így is megdobogtatja az ember szívét. Szűk pályaszakaszok és sok éles kanyar jellemzi, szóval itt a technikás vezetés dominál.

M-RING – Monorierdő


Pályahossz: 1000 m
Az ország egyik legújabb ringjét
is technikás vonalvezetés jellemzi, ugyanakkor a 10 méter széles pálya biztonságérzetet ad. Bátran lehet nyomni a gázt és élvezni a kanyarokat, egyszóval ideális helyszín egy kis élményvezetéshez.

Az első találkozás


Jómagam az M-Ringet választottam, hiszen Budapestről gyorsan elérhető Monorierdő. A pályán már vártak a megbeszélt időpontban a Ford Mustang élményvezetés rendkívül közvetlen munkatársai. Egy rövid ismerkedés után felvették az adataimat és megtörtént minden szükséges regisztráció, ami az autó vezetéséhez szükséges ilyenkor.

Ezt követően végre szemügyre vehettem a fenevadat. Ott várt rám csillogva, kissé mogorva tekintettel a Mustang. De valljuk be, hogy a fényszórók mérges pillantása és a kemény megjelenésű cápaorr kifejezetten jól áll ennek a kocsinak. A munkatársakkal megkerültük néhányszor az autót, és közben bemutattak minket egymásnak.

Ilyenkor már hevesebben dobog az ember szíve, és lélekben felkészül a közös száguldásra. Újdonsült ismerőseim közben megosztottak velem egy-két hasznos tanácsot, és fontos információkkal láttak el. Lényegében elmondtak mindent, amit az autóról és a pályáról tudnom kell. Aztán eljött a nagy pillanat, és végre helyet foglaltam a vezetőülésben.

mustang élményvezetés

Tudom, hogy kissé szentimentálisan hangzik, de mégis igaz: a kormánykerék közepén látható Mustang logó, azaz a vágtázó vadparipa hatással van az emberre. Pontosan azt a féktelen szabadságot és száguldást fejezi ki, ami ennek a kocsinak a sajátja.

Elementáris erő


Tagadhatatlan, hogy a Ford Mustang a versenypályán van igazán elemében. Erre született. Miután a gázra léptem és a V8-as erőforrás dolgozni kezdett, úgy éreztem magam, mint akit épp a Holdra lőnek fel. A sportkocsikhoz illő hátsókerékhajtás elementáris erővel tolta előre az autót.

Nem úgy, mint az elsőkerekes hajtás, ami ugyebár húzza. Jól érzékelhető a különbség. Csupán 4,5 másodperc kellett ahhoz, hogy ketten együtt elérjük a 100 km-es sebességet. De az 500 lóerő dolgozott tovább és a sebességmérő úgy pörgött felfelé, mint egy fürdőszobai mérleg.

Nehéz szavakba önteni azt, amit egy Ford Mustang kínál. Olyan érzésem volt, mintha nem én haladnék az aszfalton, hanem az utat tépné ki egy láthatatlan erő a kocsi alól. Ezt az élményt mindenkinek át kell élni!