Európai izomautók: Renault RS 01
Bár kifejezetten az amerikai izomautók társaságát szeretjük, azért be kell vallanunk, hogy az európai, vagy japán, esetleg koreai gyártóknak (akik ugye kezdenek megerősödni az autók piacán) sem kell a szomszédba menni, ha valami nagyon izmosat és nagyon szépet akarnak alkotni.
Vannak kifejezetten izomautókra specializálódott autógyártók, hogy ne menjenünk messzire, első körben kell megemlíteni a Ferrarit, vagy a Porschet, de pár napja épp a Renault gyártósorairól gurult le egy nem mindennapi szuper sportautó, a Renault RS 01, egy igazi pályára szánt brutális sorozat első része.
Ugyan a fejlesztés nem csak a Renault mérnökeinek köszönhető, mert a sikerhez nagyban hozzájárultak a Dallara szakemberei is, márpedig nekik van tapasztalatuk, ha versenyautóról van szó.
Érdemes megtekinteni a részleteket is, mert önmagukért beszélnek!
A futurisztikus, modern külső alatt található alváz teljes egészében szénszálas technológiával készült, talán ezért is beszélhetünk mindössze 1100 kg alatti súlyról. A motor leginkább a Nissan GT-R-ből lehet ismert, amely 3,8 literes, V6-os elrendezésű, duplaturbós, 500 lóerős és 600 Nm nyomatékot leadó erőforrás, ami 6800 fordulaton jelentkezik, ekkor válik hangban is egy dühös sportautóvá.
A szuper versenyautó hátsó-kerék meghajtást kapott, ahogy az illik, a Sadev szekvenciális, 7 fokozatú váltó segítségével pedig 300 km/óra feletti végsebességre képes.
Természetesen ehhez a hihetetlen erőhöz, hasonló fékhatás is szükséges, a 18 colos felniken Michelin gumik vannak, a megállást pedig hat dugattyús, 380 milliméteres karbon fékek segítik.
Kétség kívül érdekes formát kapott a Renault RS 01, jellegzetessége a fékhűtő csövek mentén futó LED-es nappali menetfény, ami szokatlan karaktert ad a szuperautó „arcának”.
Teljesítményét tekintve GT3-as és a DTM osztály között helyezkedik el. A versenygépnek természetesen ára is van (282.000 font), jövőre pedig a World Series by Renault bajnokságban találkozhatnak vele a rajongók.