Első pillantás a 2020 Dodge Challenger-re

A Dodge Challenger már 2008 óta velünk van, és pont mint az igazán jó bor, a korral csak egyre jobb lesz. A Challenger széria már lassan 12 éve robog az utakon, és a 2020-as modell szintén jónak ígérkezik, habár egy kicsit visszafogottabb lesz, mint a 840 lóerővel megáldott SRT Demon motoros és a 797 lóerős SRT Hellcat Redeye motoros szériák, melyek az elmúlt években gördültek ki a gyárakból.

Ha jól szemügyre vesszük azt, amit eddig láttunk a 2020 Challenger-ről, akkor hamar kiderül, hogy a változások igazából kicsik az előző modellhez képest. Főleg vizuális újításokról és változtatásokról van szó 1-2 cserélt alkatrészen kívül. 9 új kerékdizájn és 3 új szín érkezett (Frostbite, Hellraisin és Sinamon Stick), belül pedig új varrott bőrülések találhatók.

A kocsi belsejében a méltán híres SRT Hellcat Redeye motor fog üzemelni, melynek 6.2 literes 8 hengeres szuperturbós kialakítása elképesztő 797 lóerőt produkál, ezzel 3.4 másodperc alatt százra pörgetve a kocsit. Negyed mérföldet 10.8 másodperc alatt tesz meg, végsebessége pedig valahol 360-370 km/h körül mozog.

 

Ha megnézzük az árat, akkor a Dodge továbbra sem finomkodik a Challenger szériával. Az R/T Scat csomag 40.000 dollár körüli árfolyamon vihető majd el, ez azonban az olcsóbb verzió. Motorja 6.4 literes v8-as és 485 lóerőre képes. Ha költséghatékony Challenger-t akarunk, akkor a Scat csomag lesz a legjobb ár/érték arányú.

Ha inkább a gyorsulási versenyekre optimalizált autót keresünk, akkor a Scat csomaghoz rendelhető egy 1320 nevű kiegészítés, mely olyan tuningextrákat tartalmaz a versenypályára, mint a TransBrake és a Torque Reserve, melyeket eredetileg az SRT Demon motorhoz fejlesztettek ki. Azon vásárlók számára, akik szeretik a prémium dolgokat, a Challenger esetében elérhető lesz egy prémium csomag is, mely kívül-belül tip-top extrákat ad hozzá az alap kocsihoz. Ezek között ott van a fűthető és szellőztethető bőrülés, teleszkópos kormányoszlop és egyedi kerekek.

A legtöbb Challenger alapesetben 8 sebességes automata modellekkel érkezik, azonban az R/T, R/T Scat Pack és a SRT Hellcat szériák 6 sebességes manuális váltóval érkeznek, de lehet őket 8 sebességes automata verzióban is kérni.

A kora ellenére a Challenger továbbra is rendkívül népszerű autó. 2018-ban csak az USA-ban 66,716 példány talált gazdára, ami egyáltalán nem rossz! Érthető talán, hogy a Dodge piacra akar dobni egy új modellt.

Forrás: motor1.com