Elegáns izomautók – Chrysler 300

Mai napig meglátszik, hogy története során a Chrysler az USA három jelentőségteljes autógyártóinak egyike volt, még akkor is, ha a három történelmi autógyártó közül a legkisebbnek számított. A gyártó történetében igen fontos állomás a legismertebb modell megszületése: a Chrysler 300C.

Az első darabok 1957-ben gurultak le a gyártósorról és alapjaiban írták át az amerikai autótervezést. A Chrysler ezzel valóban nagyot mert álmodni: több, mint öt és fél méteres, kétajtós kupé és kabrió változatban is megjelent, a 6,4 literes, 375 lóerős luxusautó egy stílust teremtett az amerikaiak körében.

Az elmúlt közel hatvan évben az első szériához képest mindig a kornak megfelelő Chrysler 300 látott napvilágot, ugyanakkor egy valamiből a gyártó nem engedett, a hatalmas méretből és a luxusból. A Chrysler 300 modellek továbbra is igazi luxus izomautók.

 

A 2015-ös Chrysler 300 modellt múlt hónapban mutatták be Los Angelesben, új irányvonalat képvisel, megfelel a kor szellemének, és olyan luxus izomautók között kap helyet, mint a Cadillac XTS, Chevrolet Impala, Ford Taurus, Lexus ES vagy a Volvo 80.

A méretek nem csökkentek az évek során
A méretek nem csökkentek az évek során

A Chrysler teljes méretű szedánt kínál kompromisszumok nélkül, motorban lehet választani V6, illetve V8 között, valamint hátsó –vagy összkerékhajtás között (AWD, RWD). A négy változat a következő: 300 Limited, 300S, 300C, 300 Platinum. A változásokat elsősorban a részletekben kell keresnünk, mint az áttervezett profil, könnyűfém kerekek, új színek, és áttervezett hátsó lámpák. A négy változat mindegyike mást-mást kínál célirányosan különböző vevőköröknek lettek felszerelve, ám mindegyik tartalmaz biztonsági és technikai újításokat is.

Az újratervezett hátsó lámpák
Az újratervezett hátsó lámpák

A Chrysler 300S például alapfelszereltségben 3,6 literes, V6-os motorral érkezik, 292 lóerő birtokában, 8 fokozatú automata sebességváltóval, szabványos és sport vezetési móddal. Az opcionális összkerékhajtás is rendelkezésre áll, emellett, amennyiben az AWD funkcióra nincs szükség, üzemanyag-takarékosság miatt az első tengelyek lekapcsolódnak a hajtásból.

Az 5,7 literes, V8-as motorral szerelt 300S, 300C, 300C Platinum 363 lóerő leadására képes, valamint ezeket a modelleket szintén az üzemanyag-takarékosság jegyében henger kikapcsolási technológiával is ellátták. Ez az ún. Hemi V8-as motor, amit nyolcfokozatú automata sebességváltóval párosított a gyártó.

A finomított orr
A finomított orr

Mindegyik változatban alapfelszereltség a Chrysler Uconnect 8.4 rendszer, színes érintőképernyővel, bluetooth funkciókkal, sms és wi-fi képességgel, ami az autót gyakorlatilag hotspottá képes átalakítani, a Uconnect Via Mobile segítségével a tulajdonosok internetes rádiót hallgathatnak, okostelefonjukkal adatot szinkronizálhatnak.

2015 Chrysler 300S
2015 Chrysler 300S

Természetesen a Chrysler izomautók sem nélkülözhetik a navigációs rendszert, amit a gyártó 3D-ben kínál, emellé 18 hangszórós, 900 Wattos prémium audiorendszer is fokozza a vezetési élményt, ha mégis a 2015-ös évjáratú Chryslert 300 valamelyik változatát szeretnénk megvásárolni!

Robusztus megjelenés
Robusztus megjelenés

A 2011-ben megjelent második generációra ugyanakkor kétségkívül ráfért a ráncfelvarrás. Négy év elteltével a gyár mérnökei kiváló érzékkel nyúltak az amúgy remek konstrukcióhoz, hiszen a közkedvelt formát megtartva apró finomítgatásokkal erősítették a Chrysler 300 luxusautós benyomását. A némiképp Bentley-re hajazó, átdolgozott első és hátsó orr-rész eleganciát sugároz és sokkal komolyabb megjelenést kölcsönöz a frissített modellnek. 


Az adaptív bi-xenon fényszórók és a krómozást nélkülöző kerekek ugyanakkor szintén tekintélyt parancsoló újítások. Ezzel együtt a legjelentősebb változást a Chrysler 300 belterében találjuk. A legmagasabb felszereltségű változat puha bőr ülés-, illetve ajtókárpitot kapott, emellett a műszerfal vonatkozásában is a természetes anyagok dominanciája figyelhető meg. A minőségi kidolgozottsággal beillesztett fabetétek ugyan némiképp elvonják a tekintetet, de az összhang magával ragadó és kifogástalan. 


Az egyik legnagyobb módosítás azonban kétségkívül a kormánykerék esetében figyelhető meg. Az elődjénél jóval vastagabb, robusztusabb és nagyobb átmérővel rendelkezik és a multifunkciós gombok is hangsúlyosabbá váltak. A Chrysler 300C alapkivitele bőr és fa borítást kapott, míg a Luxury változat már kézzel varrott és természetesen fűthető változattal lett felszerelve.


A legtöbb kritika talán az ülések miatt érte a frissített modellt. Tudniillik bár a legolcsóbb változat esetében is fűthetők, illetve hűthetők az első helyek, hátul csak a szélső pozíciókra érhető el az előbbi funkció. Ez azonban önmagában még egy luxusautó esetében sem lenne különösebb probléma, ám a Chrysler 300C vonatkozásában a formaterv az, ami jelentősen csökkenti a komfortérzetet. A hátsó padnak ugyanis nincs kellő oldaltartása, ez pedig a hosszabb utakon már zavarólag hathat. 


Ugyanakkor a biztonságra és a közlekedés komfortjának elősegítésére kiemelt figyelmet fordítottak a Chrysler 300 mérnökei. Ennek ékes bizonytéka az alapfelszereltségnek számító tolatókamera, valamint a véletlen koccanások kivédését segítő parkolószenzorok beépítése. Emellé rendelhetővé vált az adaptív tempomat, ami akár teljes leállítással is képes szabályozni, illetve az esőérzékelős ablaktörlők is.

Nagy hangsúlyt kaptak a különféle vezetéssegítő rendszerek, mint amilyen például a fékasszisztens, a holttérfigyelő, illetve a sávelhagyásra és az ütközésre figyelmeztető elektronika. Vész esetén is bízhatunk a Chrysler 300 belső védelmében, hiszen már az alapcsomag is hét légzsákkal felszerelten gördül ki a gyárból.


A tervezés során egyébként is hangsúlyos volt, hogy a tulajdonosok úgy érezzék, egy igazi robosztus, szinte sérthetetlen tankban ülnek. A dupla szélvédő, a habbal kitöltött karosszériaelemek mind-mind a kinti zajok kiszűrését hivatottak ellátni, ezt a célt pedig maradéktalanul sikerült is elérni.

A Sport fokozat bekapcsolásával persze a Chrysler 300 motorhangja már bekúszik az utastérbe, ám ezt aligha bánja bárki is az utasok közül. A kiváló tapadás, az újrahangolt szervo és a nagy nyomaték pedig együttesen olyan menetkomfortot tesz lehetővé, amivel élmény a manőverezés, még nagyobb sebesség mellett is. 

.