De Tomaso Pantera 1972, avagy az igazi amcsi-olasz hibrid

Amikor Alejandro De Tomaso először megálmodta a Pantera sportkocsit, az lebegett a szeme előtt, hogy az olasz és amcsi világ legjobb vonásait keresztezze egy klassz verdában.

A végeredmény egy stílusos középmotoros olasz szuperkocsi lett, melyben egy V8 ketyeg.

Azért is lett nagy kedvenc, mert nem volt meg benne az a komplexitás és karbantartási igény, mint a legnagyobb olasz márkáknál, viszont ringbe tudott szállni velük teljesítményben.

 

Az 1972-es Pantera egy finom korszakot idéz fel, ahol a lökhárítók kicsik voltak, a sűrítés pedig magas. Az energiát a híres 330 lóerős 351cid Ford Cleveland V8 motor biztosítja, belül pedig egy jól bevált ZF váltó található.

Egy valóban egyedi klasszikus olasz izomautó

A ClassicCars.com-on megjelent nemrég egy 72-es Pantera, mely Cookeville városában, Tennessee államban került meghirdetésre. A közvetítő úgy fogalmazott a kocsiról, hogy „a klasszikus olasz kocsik mindig is népszerűek és kívánatosak voltak de ritkán egyszerű velük együtt élni amiatt, hogy a sérülékeny és komplex olasz motorok karbantartása igen költséges és macerás folyamat”.

A jelenleg még piacon lévő Pantera autók nagy része nagymértékben tuningolva lett és átalakításokon is átesett a kocsik jelentős hányada.

Kiváló állapotú beltér

A legjellemzőbb művelet az eredeti motor eltávolítása szokott lenni, viszont a CookeVille-ben meghirdetett Pantera szinte teljes mértékben az eredeti dizájnt és alkatrészeket képviseli motorostul, mindenestül. A kilóméteróra álláson mindössze 46.000 mérföld szerepel (Amerikában mérföldben mérnek), ami körülbelül 74.000 km-nek felel meg. Szinte semmi nem lett felújítva rajta a festést kivéve, ugyanis eredeti színével egyszer újrafestették.

Az eladó kitér arra, hogy a belső kifejezetten jó állapotban van. A kárpitok kitűnőek, az üléseken pedig az eredeti bőrhuzat található meg. Alkatrészek terén az izomautó hibátlan.

Különleges forma, amiről egyből a '70-es évek jut eszünkbe

Remekül működnek a fények, ablaktisztítók és a fej feletti lámpák is probléma nélkül üzemelnek.

A lényeg viszont az, hogy ez a 48 éves olasz autó ma is ugyanúgy teljesít, mint amikor először piacra dobták. Az eredeti motor szépen felbőg indításra, és pöccre indul, ami azért meglepő lehet egy olyan 48 éves kocsinál, melynek motorját nem újították fel. A majdnem 50 éves autó váltója is kifogástalan, a kuplung is tökéletesen működik.

A ClassicCars.com-on a kocsi ára 87.500 dollár, ami valljuk be nem kevés.

Cserébe egy igazi relikviát kapunk, ha rááldozzuk a pénzt, de aktív használat mellett a karbantartás valószínűleg nem lesz ritka még a jó sztorik ellenére sem. A veteránokra vigyázni kell, akármilyen szépnek tűnnek is vásárláskor.

Forrás: ClassicCar.com