Cadillac Escalade 2015 – izomautó újratervezve
Mindenképp előrelépés a Cadillac életében a 2015-ös Escalade modell. A gyártó a tények között sorolja az előző modellnél jóval nagyobb üzemanyag-hatékonyságot, ami még Amerikában sem elhanyagolható manapság. De mindenképp említésre méltó az elődnél csendesebb utastér, a láthatóan nagyobb luxus, a beépített fejlettebb technológia, valamint a könnyebb súly.
A 2015-ös Cadillac Escalade 8 utas szállítására alkalmas, teljes méretű luxus SUV, olyan márkákkal veszi fel a versenyt, mint a Lincoln Navigator vagy a Lexus LX570, amelyekről a későbbiekben mi is hírt adunk.
A szélzaj tompítását háromszoros tömítéssel oldják meg, ami az aerodinamikát is javítja, mivel motorháztető, valamint a csomagtérajtó is alumíniumból készül. A hatalmas monstrum szabványos 20 collos, szintén alumínium felniken gurul majd. A 2015-ös Cadillac Escalade teljes egészében LED világítást kap majd, nem hiányozhatnak a jellegzetesek függőleges elhelyezésű első lámpák.
Az Escalade belseje bővelkedik az olyan kiváló anyaghasználatban, mint a minőségi bőr, és azok a finomvarrások, amely a luxus érzését nyújtják.
A belső csendért a Bose aktív zajcsökkentés technológia felel, a hangfelismerő kezelőpanel a Cadillac User Experience (CUE) névre hallgat, amihez egy 12,3 hüvelykes kijelző tartozik. A Cadillac célja, hogy a kényelmet is fokozza, ezért az üléseket a 2015-ös modellben már ennek tudatában alakítják ki, nagyobb fejtérrel és lábtérrel, mint ami az elődben volt. A harmadik üléssor összecsukható, így maximalizálható a csomagtér.
A Cadillac Escalade motorterében egy 6,2 literes, V8-as motor „lakik” közvetlen üzemanyag-befecskendezéssel, változó szelepvezérléssel, és Active Fuel Management technológiával. Ez lehetővé teszi, hogy a 8 hengerből csak 4 működjön, ha a vezetési körülmények megfelelőek, ez is hozzájárul az üzemanyag felvétel csökkentéséhez. A motor 420 lóerő leadására képes, attól függően, hogy vontat-e pótkocsit vagy sem, változik a maximális fordulatszám tartomány is.
A 4 kerék meghajtás opcionális, a 6 fokozatú automata váltó mellett megtaláljuk az automatikus fokozat fékezési technikát, emelkedőről történő elindulást segítő rendszert, elektromos változó rásegítésű kormányzást, Magnetic Ride Control felfüggesztést, valamint – a teljesség igénye nélkül – a Tour és Sport módokat.
A biztonságért a Cadillac izomautó mindent megtesz, így az új modellben attól függően, hogy a vásárló milyen felszereltséggel vásárolja meg az új Escalade-t, megtalálhatjuk az első és hátulsó ütközés figyelmeztetést, a sávelhagyás, indulás figyelő rendszert, az adaptív tempomatot és az automatikus fékezést, de számos egyéb újkeletű biztonságtechnikai megoldást alkalmaz a gyártó, ami még jövőre is újdonságnak fog számítani.
Az Cadillac Escalade 2015-ös generációját jövő tavasszal kezdik gyártani a texasi Arlingtonban, a bevezető ár egyelőre nem ismert!.