BMW M4 F82, F83 és G82 – az új korszak kezdete

BMW M4 F82

A BMW M4 a BMW M3 Coupét váltotta fel, ami bátran kijelenthetjük, hogy egy teljesen új korszak kezdetét jelezte. Rendkívül dinamikus sportkupéról beszélhetünk, ami csúcskategóriás teljesítményre képes. Az erős hathengeres motorral ellátott autókat 2014-től gyártják, amelyek jelentősen eltérnek a BMW M3-tól. Az új tervezés még inkább kihangsúlyozza a figyelemfelkeltő megjelenést, valamint az izomautók erejét. A BMW M4-es szériája is nagy hangsúlyt helyez a luxusra és a stílusra, amit a modern kiegészítők tesznek még különlegesebbé.

De nézzük is, hogy mire képes a sportkupé és milyen típusok készülnek belőle.

BMW M4 F82 és F83 az első generáció

A BMW M4 F82 és F83 a BMW M divíziójának legújabb generációs sportkupéi, amiket először 2014-ben láthattak az érdeklődők. Az F82 a kupé, míg az F83 a kabrió változat, és mindkettő az alap 4-es szériából származik, de mind a dizájn, mind a teljesítmény tekintetében jelentős fejlesztéseken mentek keresztül. Az M4 a sportos vezetési élmény és a prémium autók világát ötvözi, egy olyan autót kínálva, amely egyszerre képes a hétköznapi használatra és a versenypályákra is.

 

Mindkét típus egy 3.0 literes, soros 6 hengeres motorral rendelkezik, amiket kifejezetten az M4 és M3 szériához építettek. A standard változat 431 lóerőt, míg a csúcsváltozat, az M4 GTS akár 500 lóerőt is biztosít. A motorhoz 6 fokozatú manuális váltó, illetve a 7 sebességes dupla kuplungos automata váltó (DCT) rendelhető. Az M4 egyedülálló gyorsulási teljesítményt kínál: mindössze 4,1 másodperc alatt képes elérni a 100 km/h-t, ha a DCT váltót választjuk.

Az E92-es elődhöz hasonlóan a kupé modell tetője szénszálból készült, ami megjelenik a csomagtérfedélnél és a motormerevítésnél is. A kormányrendszert szintén kifejezetten az M4 és M3 szériához készítették, azonban ezt kritika érte.

Az M4 szériát Active Sound funkcióval szerelték fel, amely élőben erősíti a motor természetes hangját, amely az autó hangszóróin keresztül jut be az utastérbe. A BMW azt állítja, hogy ezt azért használták, hogy a jól szigetelt utastér csökkentse az út- és szélzajt, de továbbra is az M hajtású motor sportos hangját adja a vezetőnek.

Az F83 (cabrio) szinte mindenben megegyezik az F82-vel, azonban nehezebb az összecsukható fémtető miatt. A tető három részből áll, 20 másodperc alatt csukható össze. Az F82-höz hasonlóan az F83 M4 is szénszál erősítésű műanyagot használ az autó könnyítésére és merevítésére.

Az extra súly miatt lassabban gyorsul, így 0,3 másodperccel tovább tart 100 km/h-ra. 4,9 másodperc szükséges a kéziváltós és 4,4 másodperc az M-DCT váltós típusnak.

A 2019-es modellévtől a BMW változtatott, eltávolította a szénszálas hajtótengelyt. Erre azért volt szükség, hogy beépíthessenek egy Otto részecskeszűrőt, ami a WLTP károsanyag-kibocsátási előírásoknak való megfeleléshez szükséges. Ez azt is jelentette, hogy az M Performance Kipufogót ezekhez az autókhoz már nem tudott kínálni a BMW.

BMW M4 GTS

Egy kis kitekintés BMW M4 GTS és M4 DTM Champion Edition

A versecsomag részeként megjelent az M4 GTS, amit ugyanaz a dupla turbofeltöltésű sorhatos motor hajt, mint a normál M4-et, azonban a teljesítmény 68/69 lóerővel nőtt. Súlya is némileg kevesebb, mind az M4 Coupéé, így a gyorsulási ideje is csökkent, ,8 másodpercre. A BMW információi szerint a híres Nürburgring Nordschleife pályát 7 perc és 28 másodperc alatt tette meg. Korlátozott számban gyártották, mindössze 700 db készült belőle.

A BMW M4 DTM Champion Edition először a 2014-es DTM-szezonban mutatkozott be, a győztes BMW M4 DTM versenyautó emlékére. A teljesítményadatai megegyeznek az M4 GTS-ével, azonban kisebb légterelőkkel rendelkezik, kevésbé agresszív a megjelenése.

BMW M4 G82 – a második generáció

A BMW M4 G82 az M4-es sorozat legújabb generációja, amelyet 2020-ban láthattak először a BMW szerelmesei. Az autósport és a prémium szegmens határvonalán helyezkedik el. Az új modell ötvözi az M divízió csúcstechnológiai fejlesztéseit, mindemellett modern, sportos vezetési élményt és lehengerlő dizájnt kínál. A G82-es M4 a BMW 4-es sorozatának alapjaira építkezik, azonban a teljesítmény, a karosszéria és a technológia terén jelentős módosításokat végeztek.

A BMW M4 G82-t egy 3.0 literes, soros 6 hengeres motor hajtja, kétféle teljesítményszinttel érhető el: a standard változat 480 lóerőt, míg az M4 Competition verzió akár 510 lóerőre is képes. Kétféle váltóval vásárolható meg, egy 6 fokozatú manuális váltóval, illetve a 8 fokozatú Steptronic automata váltóval. Az M4 G82 (az automata váltóval rendelkező Competition változat) mindössze 3,9 másodperc alatt éri el a 100 km/h sebességet. Hátsó- és az összkerékhajtású változatokban is elérhető.

Az M4 G82 különleges vezetési élményt kínál a fejlett adaptív felfüggesztés, a dinamikus stabilitás-ellenőrző rendszerek és az M-specifikus aerodinamikai csomagok révén. A precíz kormányzás, a fokozott merevségű karosszéria és az optimális súlyelosztás révén az autó a legnagyobb dinamizmussal és stabilitással teljesít, mind a versenypályán, mind a közúton. Az új M4 szénszálas erősítésű anyagokat alkalmaz a karosszéria könnyítésére, amely nemcsak a sebességet, de a kezelhetőséget is javítja.

BMW M4 G82

BMW M4 G82 – az új szint a sportos megjelenésben

Az M4 G82 dizájnja új szintre emeli a sportos megjelenést. A nagy méretű, jellegzetes hűtőrács és az agresszív vonalak a modell robusztus és modern karakterét hangsúlyozzák. A szélvédő fölött elhelyezett aktív légterelők és az izmos hátsó diffúzor mind hozzájárulnak az autó aerodinamikai teljesítményéhez.

Az M4 G82 belső terében a sportos elegancia és a prémium minőség egyszerre jelenik meg. A műszerfalban a legújabb technológiai újítások kaptak helyet, például az iDrive 7 rendszer és a digitális műszeregység. A sportülések, a finom bőrkárpitok és a technológiai kiegészítők mindegyike a vezetési élmény fokozására szolgál.

A BMW M4 G82 egy olyan autó, amely ötvözi a versenypálya-technológiát a mindennapi használatra alkalmas kényelmes autózással. A modellek kétségkívül kiemelkednek a sportautók piacán.