BMW M2 Competition és a 2024-es tuningverzió

A BMW M2 a kompakt sportautók egyik legikonikusabb változata, amely a bajor gyártó precizitását és szenvedélyét testesíti meg. Ahogyan a BMW kapcsán megszokhattuk a dizájn rendkívül látványos, nem beszélve a lenyűgöző teljesítményről. Ez az autó tökéletes egyensúlyt kínál a hétköznapi használhatóság és a pályán nyújtott adrenalinfokozó élmény között, így méltán vált a BMW rajongók és az autózás szerelmeseinek kedvencévé. Lássuk mikor is indult a BMW M2 története és hol tart most.

BMW M2 2015-től, BMW M2 Competition

A BMW M2 története 2015-ben kezdődött, amikor is a BMW M1 Coupé utódjaként, a BMW 2002 Turbo és a BMW M3 sorozat folytatójaként megszületett. Szintén egy dinamikus, erős járműről beszélhetünk, de nézzük a részleteket.

Az M2-es látványa jellegzetes, azonnal feltűnnek a domborodó kerékjárati ívek és a nagy légbeömlő nyílások. A dinamizmusnak köszönhetően az M2 hamar legendává vált. A benzinmotor 6 hengeres és turbófeltöltéses, választható duplakuplungos sebváltóval. 4-4,2 másodperc alatt éri el a 100 km/órás sebességet, lehengerlő vezetési élményt kínál.

 

A BMW M2 Competition változatot 2018-ban mutatta be a bajor autógyártó, amellyel tovább emelte a tétet. A teljesítményét 40 lóerővel növelték, precízebb irányíthatóságot és erősebb fékrendszert kapott. Az autóban alumínium első és hátsó tengelykereszt kapott helyet, aminek köszönhetően könnyebb és jobb merevséget biztosít. Az aktív M differenciálmű biztosítja az optimális tapadást és javítja a kanyarodási dinamikát. A menetstabilizáló rendszer lehetőséget ad a sofőrnek, hogy élvezze a hátsókerék-hajtás izgalmait.

A belső tér kényelmes, a sportülések kimagasló oldaltartást biztosítanak. Ez kifejezetten hasznos a nagyobb sebességgel bevett kanyaroknál. Az autóban megjelenik az egyedi Competition logó is.

Egy technológiai újítást is kapott, az iDrive infotainment rendszert, amit a központi kijelzőn keresztül lehet kezelni.

Csak 2020-ig gyártották.

bmw m2 cs

BMW M2 CS – a limitált széria

 A Competitiont követte az M2 CS, amiből csak 2200 darabot gyártottak. A motor 450 lóerőre képes, és a pályára optimalizált képességeivel első rangú a vezetési élmény kapcsán.

A CS szívét ugyanaz a sorhatos, ikerturbós motor adja, ami a Competitionban is helyet kapott, azonban a teljesítményt 450 lóerőre növelték. Az 550 Nm nyomatéknak köszönhetően az autó minden fordulatszám tartományban azonnal tud reagálni.

A 7 sebességes M DCT váltóval 4 másodperc, a 6 sebességes manuális váltóval 4,2 másodperc alatt gyorsul 100 km/órás sebességre.

A BMW M2 CS-ben kapott először helyet az adaptív lengéscsillapító. Az aktív differenciálmű és precíz elektronikus menetstabilizáló rendszer segíti az autó könnyed irányíthatóságát.

Az M2 CS külső megjelenése az aerodinamikai optimalizálás és a versenypályás stílust követve készült. A motorháztető karbonszálas, így egyrészt súlyt takarít meg, másrészt a központi légbeömlő segítségével javítja a motor hűtését is.

A belső térben a prémium minőség és a versenyautó érzete keveredik. A sportos ülések hosszabb távon is kényelmesek.

A második generációs BMW M2 (G87)

Ez a generáció egyedülálló M-es karakterrel tiszteleg az autóversenyzés előtt. A BMW M GmbH 50. évében mutatták be. A megjelenése magáért beszél, klasszikus, háromdobozos karosszériát kapott. Maximálisan uralható, erős kiállású kocsi, ami kompakt arányokkal rendelkezik. A futóműkomponensek a BMW M-től jönnek, 460 lóerőre képes a Turbó 6 hengeres benzinmotornak köszönhetően. Mindössze 4,2 másodpercre van szüksége, hogy felgyorsuljon 100-ra. A páratlan vezetési élmény és a BMW M örökségének hordozásával a jövőben is kulcsmodell marad az autósok szívében.

A megjelenése egyszerre agresszív és sportos. Szögletes orrkialakítás és a jól ismert széles légbeömlők azonnal magukra vonják a figyelmet. Szélesített nyomtávot kapott, így a kerékjárati ívek erőteljessége is azonnal feltűnik. Ha a hátsó részét nézzük, akkor a sportosságra utaló négy kipufogóvég és a diffúzor biztosan felkelti a figyelmünket. A sorhatos motort kifejezetten a kisebb karosszériához hangoltak.

A nyers vezetési élményre vágyók egy 6 sebességes manuális váltóval, a modern technológia kedvelői pedig egy 8 sebességes automata váltóval vehetik meg. Talán furcsa lehet, amikor egy ilyen izomautó magától leáll a piros lámpánál, de ez kikapcsolható.

A belső térre szintén a sportosság és a luxus jellemző. A benne lévő sportülés karbonopciókkal is kérhető, ami még exkluzívabbá teszi a belsőt és csökkenti az autó tömegét.

Az M2 Coupé 30 Years Edition

A bajor autógyártó először 1994-ben kezdte el a gyártást Mexikóban, aminek 30. évfordulójára elkészült a BMW M2 Coupé 30 Years Edition. Kizárólag kék (klasszikus BMW szín) és szürke matt fényezésekkel készül. Minden egyes példány egyedi, sorszámozott plakettet kapott, ami növeli az exkluzivitás élményét.

Egyedi dizájnja és színei kiemelik az M divízió jellegzetes stílusjegyeit.

Az M2 Coupé technikai alapjaira épült, azaz egy sorhatos turbómotorral szerelték fel. 370 lóerőre képes, 465 Nm nyomatékot tud adni. 4,3 másodperc szükséges ahhoz, hogy elérje a 100-at. Az agilis és könnyen gyorsuló autó 7 sebességes M DCT automata váltóval is elérhető.

Ez a modell tiszteleg az eredeti E30 M3 előtt, ami a technológia és a teljesítmény csúcsát nyújtja.

Manhart MH2 700 II – egy új izgalmas modell

A Manhart MH2 700 II egy friss tuningverzió, ami karbonszálas bodykittel, nagyméretű és könnyebb könnyűfém-felnikkel rendelkezik. A hangos kipufogó szinte magától értetődik, nem beszélve a kiemelkedő teljesítményéről.

Az extrém teljesítmény, átdolgozott futómű és az agresszív dizájn jellemzi leginkább. Ha ránézünk azonnal megakad a szemünk, hiszen a BMW M divízió és a tuningkultúra tökéletes találkozását testesíti meg.

Az autó több, mint 700 lóerőre képes, 900 Nm nyomaték mellett. A részletes teljesítményadatok még nem ismertek, azonban azt biztosan kijelenthetjük, hogy jóval gyorsabb, mint az alapmodell.

A belső tér is kifinomult, számos karbonkiegészítőt alkalmaztak. A hangja egészen elképesztő, így biztosan megdobogtatja minden sportautó kedvelő szívét.

Következő cikkünkben a BMW M3-ról olvashatsz.