Lassan beindul a 2015-ös szezon is, így az évet mindjárt a Top 10-es coupe listával kezdjük, szigorúan amerikai vonalon. Első körben határozzuk meg, milyen kocsiszekrényt nevezünk coupenak?

A coupe kifejezés eredete még arra az időre nyúlik vissza, amikor elődeink lovas hintóval jártak. Coupenak nevezték a kétüléses zárt lovas kocsit. Hasonlóan azt a kocsiszekrényt nevezzük coupenak, ami ugyan négy vagy öt ülőhellyel rendelkezik, viszont csupán két ajtós. A két ajtós coupekban gyakran csak az első két ülés a teljes értékű, míg a hátulsó ülések már jóval kevesebb komforttal rendelkeznek. A beszálláshoz az első üléseket előre kell dönteni.

A négy ajtós coupe már közel a limuzinok komfortját hordozza, viszont az autó karosszériája a jellegzetes coupe vonalat követi, ami miatt a hátsó helyek továbbra is szűkösebbek egy normál limuzin méreténél. Ellenben sportos külsőt ad, az amúgy sportlimuzinnak is nevezhető kocsiszekrénynek.

Lássuk 2015-ben melyek azok a coupek, amelyek népszerűek lehetnek az amerikai piacon, ár szerinti sorrendben.

10. – Honda [...]

Ha egy autó japán, és egyben sportautó jelzővel is rendelkezik, akkor még egy laikus is egyből “levágja”, hogy csakis egy Hondáról lehet szó. A dolog aktualitását az is adja, hogy a Honda ismét „beleállt” a Forma  1-be, és véletlen vagy nem, de az idei Genfi  Autószalonon a nagy kedvenccel az NSX-el tért vissza.  Az japán autó szerelmeseinek ez a három betű minden pénzt megér, de azok is tisztelettel fejet hajtanak a Honda NSX előtt, akik a hétköznapokban autójuk hűtőrácsán teljesen más márkajelzéssel gurulnak.

Ugyanakkor azt is el kell ismerni, hogy a Forma 1-be való visszatérés és a Honda NSX feltámasztása a gyártó legjobb ötlete. Egyrészről, mert egy tíz éve már nem gyártott modellről beszélünk, aminek a felélesztése igen nagy port vert fel, másrészt az egyik legkézenfekvőbb marketing és árukapcsolás.

Az első generációs Honda NSX 1989-ben debütált a Chicago Auto Show-n, Észak-Amerikában Acura néven forgalmazták.  Az NSX (New Sportcar EXpreimental) az „Új Sportautó” volt, hihetetlen mennyiségű [...]

Nem számít mennyire elterjedtek napjainkban az elektromos autók, és milyen óriási fejlődések várhatók ezen a területen a közeli és a távoli jövőben, nekünk autórajongóknak mindig megdobogtatják majd a szívünket a benzines erőgépek. Gondoljunk csak a kipufogó csodálatos hangjára, a V12-es Ferrari és Lamborghini motorok karizmatikus morgására, mintegy fantasztikus autóipari szimfónia. Nincs ez másképp a Shelby Mustang GT350R esetében sem!

Már a látvány is lenyűgöző, ám az 500 lóerős, 8500 maximális fordulatszámon pörgő, V8-as motor hangja és ereje egyszerűen a legsötétebb pokol bugyrait juttatja eszünkbe.

A novemberben bemutatott 2016-os Shelby Mustang GT350 és GT350R modell áráról elég hihetetlen pletykák terjengenek, mert ha figyelembe vesszük a teljesítmény és a felszereltségi variánsokat, „a túl szép, hogy igaz” legyen kategória a 47.000 dollártól startoló ár.

A Shelby Mustang GT350 és GT350R sok fejlesztést kapott a Fordtól és kifejezetten érdemes külön figyelmet fordítani a hihetetlen precízen fókuszált GT350R-re: az 5,2 literes, V8-as, 500 lóerős motor, vagy az elektronikus MagneRide adaptív felfüggesztés.

[...]

Míg a 2014-es modellt csak hatsebességes váltóval szerelték, a 2015-ös Corvette Stingray coupe már a GM saját fejlesztésű, nyolc sebességes, automata váltóját kapta meg.

Az új átvitelre két dolog miatt volt szükség: egyrészt olyan korban élünk, ahol a fejlesztések szükségessé teszik a minél több sebességű, automata rendszerek megjelenését, másrészt marketing megközelítésből sem utolsó a nyolc sebességes, kifejezetten a Corvette márkához hangolt átvitel.

Nincs mögötte 30-40 év, ám mégis az egyik méltán sikeres Dodge modellek közé tartozik. A Chrysler 1991-ben kezdte meg a kétüléses sportautók gyártását, ám az ötlet maga 1988-ra nyúlik vissza. Az Észak-Amerikai Nemzetközi Autókiállításon 1989-ben nagyon jó fogadtatásban részesült a Viper terve, így a Chrysler főmérnöke kiválasztott 85 mérnököt, hogy a Team Viper keretén belül elkezdődjön a fejlesztés. Ennek eredményeként pedig 1992 januárjában már a kiskereskedelmi szállítások is megkezdődtek.

Első generáció – 1992-1995

Az első generációs spártai megjelenésű (sem külső kilincset, sem oldalsó ablakokat, sem tetőt nem kapott), középmotoros Dodge Viper 400 LE-vel rendelkezett, és 630Nm nyomaték állt rendelkezésre, hogy a 0-100km/h sebességet mindössze 4,5 másodperc alatt teljesítse. Ahogy mondani szokás, „ezekben az autókban még volt vas”, a drasztikus súlycsökkentés ellenére, menetkész állapotban így is 1450 kg-t nyomott, a vezető és autó közötti közvetlenséget pedig az olyan vezetést segítő szolgáltatások hiánya adta, mint a kipörgésgátló vagy a fék blokkolásgátló.

Annak ellenére, hogy a Forma 1 futamokon nem tud nagyot villantani mostanában a McLaren, úgy látszik az utcai „pályán” annál nagyobbat ment előre. A McLaren 650S tulajdonképpen ötvözete MP4-12C-nek, egy sokkal kiforrottabb modellt hozva így létre. Az izomautók között méltó helyett elfoglaló McLaren új modellje nem más, mint ki nem mondott válasz a Ferrari tavaly ősszel bemutatott modelljére, a 458 Speciale-ra.

A McLaren 650S Spidert a tavalyi Genfi Autószalonon mutatták be, ahogy az illik a jellegzetes narancssárga festést kapta a legifjabb modell. A modell neve a sportosságra és a lóerőkre utal, vagyis szárazon a tények:

–          McLaren M838T, 3.8 liter, ikerturbó, V8 blokk

–          650 LE

–          678 Nm

–          7 fokozat, duplakuplung

–          ProActive Chassis Control futóművezérlő rendszer a különböző keménységű lengéscsillapításért (normál, sport, pálya).

–          1378 kg

–          17 másodperc alatt záródó tető

Az utcai izomautók között ez tekintélyes adat, főképp, ha hozzávesszük, hogy 0-100 km/h eléréséhez mindössze 3 másodpercre van szüksége, végsebessége [...]

Back to top