A Sportautó Márkák Varázsa

Azt mondják, hogy a fiúk hamarabb tanulják meg a híres sportautó márkák neveit, mint például a gyümölcsök elnevezését. Sajnos gyermekéveim e korai szakaszára már csak homályosan emlékszem, így nem tudom megmondani, hogy a banán vagy a Porshe szót mondtam ki előbb.

Ám kétségtelen tény, hogy a férfiak nagy részére jelentős hatást gyakorolnak a szuperjárgányok. Sőt, sok hölgyet is elvarázsolnak az egyedi megjelenésű, erőt és luxust sugárzó kocsik.

Tudjuk, hogy elérhetetlenek és jó eséllyel csak az interneten, magazinokban vagy az utcán csodálhatjuk őket. Mégis jó érzés teszteket olvasni róluk, Youtube videókat nézni, elcsodálkozni földöntúli menetteljesítményükön és persze elképzelni, hogy egy szép napon mi is birtoklunk egy példányt.

A legismertebb márkák eredete

 


A legjobban gyorsuló vagy legnagyobb végsebességű kocsikról ezernyi helyen olvashatunk, és szinte hetente dőlnek meg az újabb és újabb rekordok. De vajon honnan indultak és milyen történet áll a leghíresebb sportautó márkák mögött?

Mivel maga az autógyártás alig múlt 100 éves, így értelemszerűen a közismert sportverdák sem tudhatnak magukénak évszázados történelmet. Ezúttal a két talán legismertebb márka, a Ferrari és a Lamborghini izgalmas történetét elevenítettem fel. Vágjunk bele!

Ferrari


Nem véletlen, hogy a Ferrari került az első helyre. Ez a kocsi gyakorlatilag a sportautó márkák origója, amely később több konkurens gyártót is inspirált, hogy saját kocsit tervezzen. A gyárat alapító Enzo Anselmo Ferrari 1898-ban született Modenában. Már gyermekkorában kialakult a versenyzés és a gyors autók iránti szenvedélye.

sportautók márkák

Az I. világháború után, 22 évesen az Alfa Romeo csapatának versenyzője lett. Itt közel egy évtizedet töltött el. A fordulópontot 1939 jelentette, amikor megalapította saját autógyárát Modenában. Közben kitört a második nagy világégés, így autók helyett különféle alkatrészeket állítottak elő. Még a háború befejezése előtt Maranellóba költözött a gyár.

Az első közúton is használható Ferrari végül csak 1947-ben készülhetett el, ám ettől a pillanattól fogva a siker megállíthatatlan volt. A sportautó márkák között is feltűnő formatervezés és a tiszteletet parancsoló teljesítmény rendkívül népszerűvé és keresetté tette a Ferrari modelleket.

Rendkívül magas ára és kis mennyiségű gyártása miatt kifejezetten nehéz volt Ferrarit vásárolni. De éppen ez a különlegesség és „elérhetetlenség” tette igazán vonzóvá a tehetős emberek és unatkozó milliomosok között. És ez így van napjainkban is.

Lamborghini


Szintén meghatározó a sportautó márkák között az olasz Lamborghini, annak ellenére, hogy a cég 1964-ig csak traktorokat, valamint kályhákat és klímaberendezéseket gyártott. Bár az imént azt írtam, hogy a Ferrari sok más autógyárat „inspirált” saját sportkocsi építésére, valójában inkább az Enzo Ferrari iránt érzett ellenszenv hajtotta előre a versenytársakat.

Több történet is kering arról, hogy miféle összetűzésbe keveredett Ferruccio Lamborghini és a Ferrari alapítója. Egyesek szerint Lamborghini úr birtokolt egy Ferrari 250 GT-t, ám túlzónak tartotta a maranellói cég szervizszámláit. Egy szép napon saját traktorgyárába vitte megjavítani az autót, ahol szembesült azzal, hogy sok hasonló alkatrésszel rendelkezik a sportautó és a mezőgazdasági gépei.

sportautó márka

Így elhatározta, hogy saját sportkocsit készít. Egy másik történet szerint Enzo azt találta mondani kissé lekezelően Lamborghini úrnak, hogy egy traktorosnak felesleges sportkocsit vezetni. Ezen aztán Ferruccio annyira felháborodott, hogy életcéljává tette egy Ferrarinál is jobb sportautó megépítését.

Nem tudni, melyik történet igaz, de tagadhatatlan, hogy a mai napig elképesztő járművek érkeznek a gyárból. Az 1964-es genfi autószalonon mutatták be az első sorozatgyártásra kész típust, a Lamboghini 350 GT-t. Ez ugyan még nem volt kifejezetten sikeres, de az évtizedek alatt olyan legendás modellek születtek, mint a Miura, Countach, Aventador, Huracán, Diablo vagy Gallardo. És ami a legszebb, hogy a mai napig gyártanak traktorokat is.