Blog

A legolcsóbb Dodge Charger

A Charger terén a Dodge elég lightos fejlesztéseket terített csak az asztalra 2019-ben, ami nyilvánvalóvá is válik, ha figyelembe vesszük, hogy a 2020-as Charger már a legújabb 797 lóerősSRT Hellcat Redeye motort kapta ugyanebben az évben. De mi a helyzet a 2020-as Charger-el, melyet jövőre várhatunk? Nos, az már biztos, hogy a külső igencsak extrém lesz.

2020 Dodge Charger Scat Pack Widebody

A 2020-as Charger egy szélesített kasztnival fog érkezni és a Charger Widebody nevet fogja viselni, továbbá 3 limitált szériában lesz elérhető, melyek a Scat Pack, az SRT Hellcat, és Daytona 50th Anniversary Edition (Daytona 50. évfordulós kiadás). Érdemes mindegyiket megtekinteni, ugyanis mindegyik kiadás egy kicsit más igényekre lett tervezve. Ha a luxusautók terén még valakinek számít a „költséghatékonyság”, akkor egyértelműen a Scat Pack lesz az ideális választás, mely $47,490 árcédulával, 6.4-literes V-8-as motorral és 485 lóerővel fog piacra kerülni. Ha jobban belenézünk a motorháztető alá, akkor hamar egyértelmű lesz, hogy ez bizony nem egy rossz üzlet, ugyanis a kocsi 4.3 másodperc alatt lesz 100-on és 12.4 másodperc alatt tesz meg negyed mérföldet. Ez természetesen csak az alapmodell.

Aki egy szinttel feljebb akar lépni, annak ott az SRT Hellcat kiadás, mely már kicsit durvább árcédulát kap. A $71,140-os kocsi cserébe viszont a világ egyik leggyorsabb sedan autója lesz 707 lóerős 6.2 literes V8-as motorjával. A 100-at ez a modell már csak 3.6 másodperc alatt teszi meg, a negyedmérföldes „mérföldkőhöz” pedig csak 10.9 másodperc fog neki kelleni. 2020-ra a Hellcat kiadás csak a widebody, avagy a széles testű verzióban lesz elérhető. Na de akkor mi a helyzet az abszolút csúcsmodellel?

Természetesen a dobogó tetején a Daytona 50. évfordulós kiadás fog állni, mely laza $75,635-os árcédulával már inkább a gyűjtőknek és a Dodge fanatikusoknak készült. A kocsi maga a Hellcat modellen alapul, viszont a lóerőt felnyomták 717-re és egyéb finomhangolásokat is végeztek az erőműben. A Daytona 50. évfordulós kiadás igen jelentősnek számít, ezért világszerte csak 501 darab fog belőle készülni, pontosan annyi, amennyi anno az 1969-es Charger Daytona modellekből készült. Tulajdonképpen ennek a modellnek a születésnapját ünnepeljük. Na de mitől olyan widebody ez az egész? Nos, a widebody jelző arra utal, hogy a kasztni 3.5 inch-el szélesebb, mint a sima Charger kasztni, ez pedig azt jelenti, hogy nagyobb kerekek is férnek bele. A widebody szériába 20×11-inches felnik és 305/35-ös Pirelli kerekek kerülnek. A nagyobb kerekek jobb tapadást és jobb erőátvitelt biztosítanak majd, így az évfordulós kiadás igazi versenyautó lesz!

Foto: motorauthority.com

Back to top