A Dodge fődizájnere szerint: a következő Challenger és Charger retro lesz

Pont, mint a Jeep Wrangler (a céges unokatesó), a Dodge Charger és Challenger már évek óta egy szinte megbánás nélküli retro külsővel dicsekednek, ez pedig a vásárlóknak is tetszett. Mark Trostle, a Dodge, Chrysler és az SRT design fejese szerint ez azonban nem egy hiba, hanem egy jellem, avagy egy funkció, mely úgy működik, ahogy annak kell.

Mark úgy tartja, hogy a Challenger és Charger szériák sikere többek között annak is tudható be, hogy dizájnjuk egészen mágikus, elbűvölő. Amikor a következő modellekről kérdezték, akkor azzal válaszolt, hogy nem akarna elrontani egy olyan valamit, mely oly sikeresnek bizonyult az elmúlt években. Mark ezt a Muscle Cars & Trucks magazin egy interjújában mondta el.

Elárulta azt is, hogy a trükk abban lesz, hogy sikerül e adaptálniuk a klasszikus dizájnt az újabb kocsikra, melyek azonban valamivel kisebbek lesznek, mint elődeik.

 

Ahogy Mark fogalmazott: a Dodge izomautóitól libabőrösek lesznek az emberek. Bárhonnan is figyeljék, hogy mire képes a kocsi, belülről vagy kívülről, az elragadó érzés mindig ott van. A modern napok kihívása azonban már inkább az, hogy hogyan lehet megtartani azt a dizájnt, amibe az emberek beleszerettek anélkül, hogy a takarékos üzemanyagfogyasztás és az aerodinamika ne vesszen kárba.

Habár az FCA korábbi vezérigazgatója, Sergio Marchionne azt állította, hogy a következő generációs Dodge izomautók külseje a jelenlegi külső evolúciója lesz, Mike Manley, a Fiat Chrysler Automobiles vezérigazgatója kiemelte, hogy a jelenlegi LX platform lehetőségei kezdenek kimerülni és nem sok újítás van benne, mielőtt a regulációk miatt új alternatívák felé kell nézni.

Manley érdekes módon úgy fogalmazott, hogy a Mopar izomautók jövője az elektromos világban rejlik. Habár a klasszikus V8-as motorok és turbók sokat tettek hozzá a Dodge kocsik sikeréhez, úgy gondolja, hogy ennél azért többről lehet szó.

Azt mondta, hogy az új technológiával sok vas és súly ki fog kerülni az autókból, így az izomautókra új módon lehet majd gondolni, könnyebb kasztnikkal, alternatív megoldásokkal.

Az elektromos energiát pedig valós alternatívaként látják, hogy kihozzák a következő maximumot a kocsikból. Egy könnyebb kasztnival, mint például a Giorgio rendszerrel, mely az Alpha Romeo Giulia-ban is helyet kap, egy elektromos rendszer már képes egy V8-as teljesítményét lekörözni.

Ezt azért nem halljuk minden nap!

 

Foto: flickr.com free license