A 2022 Porsche 911 GT3 RS prototípus versenykészebb, mint valaha

A Porsche legújabb 911 GT3 generációja egy lépéssel közelebb vitte a Porschét ahhoz, hogy megépítsék a tökéletes utcai versenyautót, különösen, ha megnézünk rajta olyan faktorokat, mint az aerodinamika.

Az érkező 911 GT3 RS viszont inkább fog hasonlítani egy Le Mans versenyautóra, mely valahogy kiszökött az istállóból és az utcán kapar.

Történelmet írunk

Kevesebb, mint egy év választ minket attól, hogy megcsodálhassuk a Porsche eddigi leghardcore-abb GT3 RS modelljét.

 

A Stuttgart-i autógyártó sok ikonikus és brutális autót adott ki az évtizedek alatt, viszont a 22-es Porsche 911 GT3 RS jó eséllyel a leggyorsabb és egyben az utolsó szívómotorral szerelt példány a palettán. A szuperautók jövője egyértelműen az elektromos és hibrid megoldások felé ível, és természetesen a Porsche sem fog lemaradni e téren, de ezzel a 22-es modellel még egyet azért odacsapnak a piacnak.

A 2022 Porsche 911 GT3 RS gyártás előtti prototípusát a németek már ki is vitték az utakra egy-két tesztkörre, és a mindig résen lévő fotósok lencsevégre is kapták a jószágot. A formája tükrözi a klasszikus Porsche kialakítást, de a hátulján helyet kapott bitang nagy légterelő azért hagyhat némi kívánnivalót maga után. Jelenleg nem sok részletet tudunk a modellről, de várható, hogy a korábbi GT3-hoz képest magasabbra fogják tenni a szintet mind teljesítmény, mind leszorítóerő és versenypályás futamok terén is.

A nagykutyák között

A németek egyik kedvenc pályája a méltán híres Nürburgring, ahol már a nem RS típusú GT3 is képes egy 6:59.927 (6 perc, 59 másodperc, 927 századmásodperc) időt futni egy kör alatt.

Ehhez képest a Renn Sport (RS) verziótól a tervezők azt várják, hogy a legendás 991.2 GT2 RS-t is felül fogja múlni annak ellenére, hogy nagy különbség lesz lóerőben és nyomatékban egyaránt.

2017-ben az akkor legújabbnak számító 911 GT2 RS a Green Hell pályán egy kört 6:47.3 alatt futott le, tehát a GT3 RS-nek komoly nyomdokokban kell majd járnia.

A motor tervezésekor a fejlesztők visszatértek a jól bevált alapokhoz. A gép szíve egy 4 literes 6 hengeres motor lesz körülbelül 530 lóerővel és 480 Nm nyomatékkal. Ez a gép lesz a Porsche utolsó nagy mesterműve, mely még a jól bevált szívó motor technológiát alkalmazza és nincs turbóval vagy egyéb dolgokkal feltöltve.

A motorban 6 külön fojtószelepház fog helyet kapni egy szárazolajteknős olajozási rendszerrel megfűszerezve, ami azt jelenti, hogy az olaj külön olajtartályban van és nem az olajteknőben.

Mindehhez hozzájön a hétsebességes duplakuplungos váltó, és a motor felső fordulatszám tartomány határa is valahol 9000 rpm körül lesz, ami a sima 911 GT3-at is túlszárnyalja.

Ha ezeket összegezzük, akkor természetesen a motor brutális, de mégsem az fogja adni a lényeget, hanem az új aerodinamika és a sokkal jobb leszorítóerő.

A korábbi modellekhez képest ég és föld különbséget fog adni a versenypályán.

Nagy sebességeknél a 2022 Porsche 911 GT3 RS sokkal stabilabb és fürgébb marad, mint elődei, köszönhetően az extra légnyílásoknak, a hatalmas légterelőnek és egyéb finomságoknak. Ez az a kocsi, amit érdemes lesz kivinni a pályára 22-ben.

Foto: motortrend.com