Blog

A 2020 Ford Mustang 2.3-as high tuning csomag méltó ellenfele a GT-nek!

Csodálatos szeptemberi nap van a kaliforniai Highway 1-en, mely San Francisco-tól északra található, és a 2020-as Ford Mustang 2.3 High Performance szuperautót látva mindenkiből hirtelen Mustang-hívő lesz.

Sokan nem tudnak elszakadni a V8-as motoroktól a modern izomautókban, azonban a Ford Focus RS motor teljesítménye ebben a kocsiban egész egyszerűen páratlan. A Mustang remekül tartja az íveket és brutális teljesítményt produkál az egyenesekben. Az embernek nem kell sok időt eltöltenie a volán mögött, hogy rájöjjön: A Mustang 2.3 bizony méltó vetélytársa lett a Mustang GT-nek.

 

Az első tuningcsomag

 

A Ford először 2015-ben szerelt turbo-4 technológiát a Mustangokba  az akkori 310 lóerős, 2.3 literes motoroknál, és a cég még egy tuningcsomagot is biztosított a turbo-4 motorokhoz, azonban valahogy a Mustang GT mindig jobban teljesített a V8-as motornak köszönhetően. A Mustang 2.3 esetében azonban a Ford ismét nekiugrott a turbo-4 motoroknak, hozzáadva egy EcoBoost tuningcsomagot, mely sokat merített a Mustang GT és a Shelby GT350 modellek jellemzőiből is. Ez azonban nem volt ingyen.

A Mustang 2.3 tuningcsomagja közel 5.000 dollárba kerül és minden a Focus RS motorral épül. A Ford sokat bíbelődött a tuningcsomag és a motor tökéletesítésével a 4 hengeres csoda megalkotása előtt, és a válasz végül egy új turbó lett, melyet a mérnökök 2 hét alatt terveztek meg, és segítségével a Mustang 2.3 fellépett 332 lóerőre, melyet 6500 fordulatszámon lehet maximalizálni.

Érdekesek a változások, ugyanis lehetővé tették, hogy a Ford szakijai újratervezzék egy kicsit a váltórendszert és a motor optimális váltási pontjait. A sztenderd automata 10 sebességes váltó váltási pontjait sikerült 5-600 fordulattal kibővíteni, így több nyomaték marad a motorban.

A vevők természetesen maradhatnak a klasszikus 6 sebességes manuális váltónál, azonban a Ford azt állítja, hogy a 10 sebességes automata váltós verzió gyorsabb, és körülbelül 4 másodperc alatt van a kocsi 100-on, míg a manuális váltó esetében ez 5 másodperc.

Ha belegondolunk, hogy ezeket az eredményeket egy 4 hengeres motor produkálja, akkor mindenképp tiszteletreméltó a Focus RS motor. A Mustang GT-t tehát sikeresen is utolérte a 2.3, ugyanis a GT körülbelül 4 másodperc alatt van 100-on. Tekintve, hogy a különbség fél másodperc körül van, látható, hogy a 4 hengeres Focus RS méltó kihívója a 8 hengeres motornak, ami a Mustang GT-ben van.

A 4 hengeres motor kecsesen robban ki a kanyarokból, az automata váltó pedig sima és szinte észrevehetetlen váltásokat biztosít maximális gyorsulás mellett, habár a manuális váltó az igazi versenyzők számára vonzóbb és izgalmasabb lehet, továbbá ad egy kis extra játékteret a motor kipörgetésében alacsonyabb fokozatokban.

 

High performance tuningcsomag

 

Érdemes azonban azt is megjegyezni, hogy a High performance tuningcsomag több mindenből áll, mint pusztán a motor. Mint említettük, sok minden át lett építve a Mustan GT-ből, többek között a fékrendszer, a keresztstabilizátor, dugattyúfejek, nagyobb hűtőbordák, 19×9-inch 255/40 Pirelli P Zero gumik és még sok más. A tuningcsomag tehát számos külső és belső extrát is tartalmaz. kívül megtalálható egy klasszikus spoiler, 4-es kipufogó és még sok más.

Azok, akik a High perfromance csomagot választják, egyben kipipálhatják az EcoBoost csomagot is, melyben MagneRide folytószelepek, Tolsen limitált kiadású 3.55:1-es differenciálmű és egyéb finomságok is találhatók, melyek rengeteg extra kezelhetőséget és dinamikusságot adnak a kocsinak. A felnik fél collal szélesebbek, ami extra felületet biztosít a 265/40R19 Pirelli P Zero Corsa kerekeknek a tökéletes tapadás érdekében.

Összegezve, egy kis extra pénzért a Mustang 2.3-ból igazi szörnyet lehet csinálni, mely a Mustang GT-vel bőven versenyre kelhet minden kategóriában. A siker garantált!

Foto: motorauthority.com

Back to top