A 2.3 literes Ecoboost Mustang egy igazi modern sportautó
A Mustang egy ikonikus autó és sokan a nyers erő miatt szeretik. Az 5 literes V8-as motor igazi legenda és részben ez tette népszerűvé is a szériát. De várjunk, itt most egy 2.3 literes példányról van szó.
Miért választaná bárki is ezt a jól bevált, tekintélyt parancsoló V8-as helyett?
Az Autodealer magazin emberei eltöltöttek egy hetet a kocsi társaságában, hogy megtudják, van-e jövője a Mustang-nak ebben az irányban. Használták mindennapi autóként a városban, aztán küldték neki a pályán. Nézzük az eredményt!
Új elgondolás, menő hang
Ennek a Mustang-nak egészen egyedi megjelenése van, és létezésének témájához egész jól passzol. Nos igen, a németek AMG, M és RS modelleihez képest azért erősen más külső vár minket.
A németekre jellemző a kicsi-közepes-nagy megközelítés, amikor stílusról van szó.
Mit takar ez?
Első ránézésre nem mindig tűnik nagy számnak a kocsi, de amint kicsit jobban megnézed, meglepődsz. Az új Ford Mustang-nál ez kicsit máshogy működik, és köze nincs más Ford-okhoz sem. Még indítás előtt is menő és felkelti a figyelmet.
A Mustang már pakolva is vonzza a tekinteteket, amikor pedig elindul, akkor csak forognak a fejek.
Beindítva a motort, azonnal szembetűnik, hogy nincs meg a V8-as karakteres morgása, de azért nem kell teljesen leírni a 2.3 literest sem, ugyanis egyáltalán nincs rossz hangja.
A dupla kipufogórendszernek bőven van hangja és gyorsan közli az arra járókkal, hogy ez a Mustang sem gyerekjáték. Nem ordít annyira, mint a V8-asnál, de valószínűleg nem is ez volt a cél.
Tágas belső
Ahhoz képest, hogy egy menő sportkocsiról van szó, az új 2.3 literes Mustang tágasabb, mint arra számítunk. 3 utasnak van hely, de beilleszthető még két sportülés igény esetén.
A hátsó térnél azért figyelembe kell venni, hogy a kocsi ott már nem nagyon tágas. Aki nagyobb, mint egy hobbit, annak jól össze kell csomagolnia magát, hogy beférjen hátra.
Elvégre egy sportkocsi lényege mégis az első két ülésen van. A tervezők úgy tűnik az extra helyet inkább a csomagtartónak adták, ugyanis az viszont szintén tágasabb a vártnál. Bocsi hátsó utasok!
A kocsi belseje belülről teljesen bőrrel van borítva és a fedélzeten minden modernitás megvan, amit manapság elvárnánk egy 2020-as modelltől.
Gyönyörű, letisztult belső, 8 colos érintőképernyős fedélzeti számítógép, miegymás. A gépen a Ford által gyártott SYNC3 szoftver ketyeg, mely lehetővé teszi a teljesítmény szemmel tartását is.
De persze a zene sem maradhat ki! Erről a 10 hangszóróból álló Bang & Olufsen hangrendszer gondoskodik.
Szelídebb, de azért megy
Mielőtt tesztelte volna a 2020-as 2.3 literes Ecoboost Mustang-ot, az Autodealer azért beleült egy klasszikus 5 literes V8-as darabba is, hogy legyen viszonyítási alap.
Ismét levonták a tanulságot, hogy a V8-ast olyannak kell vezetnie, akinek van is tudása és tapasztalata. 443 lóerő nem szórakozik, és ha jön egy rossz kanyar, akkor ott marad a sofőr.
A 2.3 literes Mustang ezzel szemben kicsit szelídebb jószág. Ezalatt persze nem azt kell érteni, hogy lomha, hanem kicsit kevesebb benne a zabolázatlan erő. Jobban kezelhető, és tapasztalatlanabb sofőrök is el tudják vezetni.
Az ikerturbós 4 hengeres motor 285 lóerőt képes leadni és 441 Nm nyomatékra képes. Ez igaz, hogy a V8-asnak körülbelül a 2/3-a, de még ez is rengeteg. Ha akarjuk, hogy menjen, akkor fog is menni.
A 2.3 literes Mustang hátsókerék meghajtásos, ami sokaknak tetszeni fog és élvezetesebbé is teszi a vezetést. Összességében a 2.3 literes modell könnyebb is jóval, mint a V8-as nagytestvér, és méreteit is kicsit lejjebb szabták.
A V8-assal városban nem mindig kellemes létezni, a 2.3 literessel viszont bőven el lehet lenni. Előnye az is, hogy lehet neki padlózni anélkül, hogy könnyen elvesztenénk az uralmat.
Összességében: modern és kiegyensúlyozott
A 2020-as 2.3 literes Mustang Ecoboost egyértelműen azoknak van, akik egy kiegyensúlyozott sportkocsit keresnek Mustang külsővel.
A V8-asnál jóval könnyebb kezelni és egy egyenletesebb, visszafogottabb sportos vezetési élményt nyújt, mint a zabolázatlan 5 literes. A kocsin 5 vezetési mód található: Normal, Sport, Snow/Wet, Race és Drag. Ezekkel a teljesítményt és a reszponzivitást kicsit testre lehet szabni a vezetési körülményeknek megfelelően.
Ha minden nap menni akarunk egy sportkocsival, akkor a Mustang Ecoboost jobb választásnak fog tűnni, különösen a városban. Megosztani az utat más kocsikkal nem könnyű a V8-as számára, az Ecoboost viszont jól érzi magát a tömegben is.
Fürge, hajlékony, be lehet pöccenteni kisebb helyekre is, és jobban kezelhető. Üzemanyagban is azonnal érezzük majd a különbséget.
A V8-asnak van étvágya bőven, míg a 2.3 literes Ecoboost nyugisabb fogyasztást nyújt. Egyértelműen jobban illik a közösségi utakra.
Tagadhatatlan viszont, hogy a V8-as egy ikonikus autó. A nyers erő, a hang, a vezetési érzés sokakat elcsábított. A visszafogottabb Ecoboost Mustang viszont azoknak van, akiknek a V8 kicsit sok.