Shelby GT500 2016 – kémfotón az izomautók királya

Még az egyszerű ember is tudja, hogy Ford Mustang és Ford Mustang között óriási különbségek lehetnek. Ám, ha egy Ford Mustang nevében ott találjuk a Shelby GT elnevezést is, akkor borítékolhatjuk, hogy valami nem mindennapival találjuk szemben magunkat. A robosztus kasztniban, nyers erő és embert próbáló nyomatékkal kell szembenéznie a bevállalós sofőrnek.

Vitathatatlan Caroll Shelby (1923-2012) iszonyú jó döntést hozott, amikor a General Motorsnál pórul járva nem dobta sutba álmát, és bekopogtatott a Fordhoz, hogy megépíthesse szupergyors sportautóját. Ez az első lépés egyben a sportautó gyártás új korszakát is jelentette.

A Shelby GT500 legendásra sikeredett, és a néhány éve újjáéledt Shelby példányok is valamilyen szinten hordozzák az előd tempóját, teljesítményét.

 

2006 óta szinte évente jelennek meg friss Shelby GT modellek, amelyek ötvözik az utcai autók nyugalmát egy versenypályára tervezett vadállat temperamentumával.

A jövő évre tervezett nagy teljesítményű Ford Mustang 2015 várhatóan Shelby GT500 név alatt kerül a szalonokba. Mivel már létezik egy Shelby GT350 modellnév, így megtörténhet, hogy a gyártó az új sportautót SVT Cobranak nevezi el, mivel a GT500 részben SVT (Special Vehicle Team) is, ám ezek csak gyenge találgatások.

Alaposan álcázva...
Alaposan álcázva…

Igazából a Shelby Mustang is pony car, ahol jelenleg a harc a lóerők színterén zajlik.  A most felbukkanó Ford Shelby Mustang leginkább a 2013-as modellel mutat hasonlóságot, legalábbis a tervezőknek és az építőknek a következő modell tulajdonságaival kell túlszárnyalniuk. A 2013-as Shelby Mustang GT500, 5,8 literes, kompresszoros, V8-as motorral szerelt szörnyeteg, ami 662 lóerőre és 855 Nm nyomaték leadására képes. A másik nagy rivális, amit az új GT500 modellnek illik „túllicitálni” képességekben, az a Chevrolet Camaro ZL1, amiben 6,2 literes motor dolgozik, amellyel a sportautónak 82 lóerő és 101 Nm nyomaték előnye van, amit nem lehet szó nélkül hagyni.

Az izomautók versenyében pedig a Fordnak kötelezően fent kell tartani a GT500 teljesítményét minimum elődje szintjén.

Szerencsére ebben nem lesz hiány, sőt! Az új Mustang Shelby új hátsókerék hajtást kapott, és kapott egy független hátsó kerék felfüggesztést is. Ez a megoldás hihetetlenül stabillá teszi a Shelbyt, amire szüksége van, mivel nem mindennapi tolóerővel rendelkezik a motor. Hogy a megállást mi biztosíthatja, azt a fotók alapján nem lehet kitalálni, mivel a kerekek is takarást kaptak, de egész biztosan komoly megoldással rendelkezik.

Csak következtethetünk a formára, a nyomatékra és a lóerők számára
Csak következtethetünk a formára, a nyomatékra és a lóerők számára

Találgatások szerint a sportautóban 5,8 literes „Trinity”, V8-as motor dolgozik majd, lóerő és nyomaték tekintetében még csak találgatni sem „merünk.”

A modell megjelenése inkább 2016-ra tehető, az ára viszont valószínűleg 55.000 dollár fölött landol.

Kép forrása: Chris Doane Automotive.