Shelby GT350R – a pokol legmélyebb bugyrai

Nem számít mennyire elterjedtek napjainkban az elektromos autók, és milyen óriási fejlődések várhatók ezen a területen a közeli és a távoli jövőben, nekünk autórajongóknak mindig megdobogtatják majd a szívünket a benzines erőgépek. Gondoljunk csak a kipufogó csodálatos hangjára, a V12-es Ferrari és Lamborghini motorok karizmatikus morgására, mintegy fantasztikus autóipari szimfónia. Nincs ez másképp a Shelby Mustang GT350R esetében sem!

ShelbyGt350_2016
A klasszikus Mustang orr.

Már a látvány is lenyűgöző, ám az 500 lóerős, 8500 maximális fordulatszámon pörgő, V8-as motor hangja és ereje egyszerűen a legsötétebb pokol bugyrait juttatja eszünkbe.

A Shelby most is szép, mint mindig.
A Shelby most is szép, mint mindig.

A novemberben bemutatott 2016-os Shelby Mustang GT350 és GT350R modell áráról elég hihetetlen pletykák terjengenek, mert ha figyelembe vesszük a teljesítmény és a felszereltségi variánsokat, „a túl szép, hogy igaz” legyen kategória a 47.000 dollártól startoló ár.

Az 1 centiméterrel lejjebb kerülő lámpák
Az 1 centiméterrel lejjebb kerülő lámpák
 

A Shelby Mustang GT350 és GT350R sok fejlesztést kapott a Fordtól és kifejezetten érdemes külön figyelmet fordítani a hihetetlen precízen fókuszált GT350R-re: az 5,2 literes, V8-as, 500 lóerős motor, vagy az elektronikus MagneRide adaptív felfüggesztés.

Shelby GT350R - az újragondolt első lökhárítóval
Shelby GT350R – az újragondolt első lökhárítóval

A karosszéria is komoly változáson esett át az elmúlt évekhez képest, alacsonyabb lett, az első fényszórók is lejjebb kerültek kb. egy centivel, a leszorító erő fokozására kapott egy hatalmas  szénszálas hátsó szárnyat is, és az első spojlert is átdolgozták. A hátsó szárny különlegessége, hogy az egyensúly, valamint a leszorító erő javítását szolgálandó képes menet közben elmozdulni.

Lekotródnál, ha meglátnád a visszapillantó tükörben?
Lekotródnál, ha meglátnád a visszapillantó tükörben?

Az autó belterét lendületes piros szín uralja, a váltásról hat fokozatú manuális váltóval gondoskodhatunk, a Shelby Mustang GT350R legalább 130 kg-val könnyebb, mint a GT350-es, amihez hozzájárul az is, hogy szénszálas kerekeket kapott és Torsen önzáró differenciálművel szerelték.

Viszont a GT350R belterétől azért kicsit többet várna az ember.
Viszont a GT350R belterétől azért kicsit többet várna az ember.

A zseniális műszaki megoldások mellett a Shelby GT350 és Shelby GT350R megkapott minden olyan elektronikus extrát, ami a 21. században nélkülözhetetlen, digitális, kétzónás klíma, érintőképernyős navigáció, hét hangszórós hangrendszer. Ugyan ez egy kicsit puritán felszereltségnek számít, mindez a Shelby értékéből semmit nem vesz el, ugyanis az erő és a nyomaték mindent letarol.

 .