Nyolc sebesség, 460 LE – Corvette Stingray 2015

Míg a 2014-es modellt csak hatsebességes váltóval szerelték, a 2015-ös Corvette Stingray coupe már a GM saját fejlesztésű, nyolc sebességes, automata váltóját kapta meg.

Corvette-stingray-2015-elol
Corvette Stingray 2015 cabrio

Az új átvitelre két dolog miatt volt szükség: egyrészt olyan korban élünk, ahol a fejlesztések szükségessé teszik a minél több sebességű, automata rendszerek megjelenését, másrészt marketing megközelítésből sem utolsó a nyolc sebességes, kifejezetten a Corvette márkához hangolt átvitel.

corvette-stingray-2015-coupe
Chevrolet Corvette Stingray 2015 coupe

A Corvette szerint a 2015-ös Stingray modell tökéletes ötvözete a mérnöki zsenialitásnak, az ötletes tervezésnek, valamint a precíziós teljesítménynek. Utóbbi valószínűleg az egyedi fejlesztésű, automata váltónak szól. Ennek kissé ellentmondanak azok az amerikai online autós újságok, akik felemás módon értékelik a Corvette új modelljét, felróják többek között a műanyag váltókar és kormány, nem igazán luxus érzetű kidolgozását, valamint a króm felnik designját.

Agresszív orral közeledik felénk
Agresszív orral közeledik felénk
 

Szó, ami szó a Corvette Stingray külsejét igencsak agresszívre sikerült faragni, míg a pilótafülkét kifejezetten a vezetőre szabták, amely mind a coupe vagy a kabrió kivitelben is maradéktalanul megmutatkozik.

Ültetett futómű, szénszálas anyagból készült karosszéria.
Ültetett futómű, szénszálas anyagból készült karosszéria.

A karosszéria könnyű szénszálas anyagból készült, a motorháztető alatt egy 460 LE-s, LT1 motor dolgozik, a hozzá hangolt kipufogórendszerrel. Az autó és a motor minden eleme összességében teszi a 2015-ös Stingrayt a leggyorsabb és egyik legerősebb szabvány Corvette-é.

Hátulról is hangsúlyos megjelenés, a modellhez hangolt kipufogórendszerrel.
Hátulról is hangsúlyos megjelenés, a modellhez hangolt kipufogórendszerrel.

A rátermettségről és gyorsaságról mindent elmond, hogy a 6,2 literes, V8-as motor, 0-100 km/h sebességre 3,8 másodperc alatt gyorsul, mindez köszönhető egyrészt a nagy leszorító erőnek, az ültetett futóműnek. A külső, korszerű szellőztető rendszerek segítik a légáramlást, csökkentik a légellenállást, valamint tökéletessé teszik a hűtést, ami főképp a kritikus alkatrészeknek előnyös.

0-100 km/h 3,8 másodperc - hangsúlyos számok ezek!
0-100 km/h 3,8 másodperc – hangsúlyos számok ezek!

A pilótafülke minden eleme a sofőrt szolgálja, az innovatív digitális visszajelző rendszerek, és a vezetést ellenőrző szolgáltatások lenyűgözővé teszik a Corvette belterét. A HUD színes kijelző, személyre szabható szolgáltatások megjelenítésére alkalmas. A műszerfal ívét, mintha szabad kézzel rajzolta volna tervezője, mindezt úgy, hogy hibátlanul illeszkedjen az ajtókárpit vonala, és az egész konzol. Az ülések minőségi bőrből készültek, és az új generációs eleganciát hirdetik.

A cockpit teljesen vezetőoptimalizált.
A cockpit teljesen vezetőoptimalizált.

Az Active Fuel Management segít az üzemanyag-hatékonyság fenntartásában, amikor nincs szükség a csúcsteljesítmény leadására, csak 4 henger üzemel, ám, amikor nagyobb tempót diktálna a vezető, akkor az Activ Fuel Management egy gombnyomásra kikapcsolható, illetve ezt a funkciót a vezető maga is felülbírálhatja. Ennek, ill. az iDirect befecskendezésű rendszernek köszönhetően a gyártó nagyon ideális fogyasztási adatokat ígér országúti használat mellett: 8,2liter/100km. Ez még magyarországi viszonylatban is elfogadható fogyasztás lehet annak, akinek a legújabb Corvette coupe az álma!

.