Klasszikus izomautók 1969-ből: Buick Skylark Sport Coupe

1953-ban indította útjára a General Motors a Buick Skylark projektet, közép kategóriás személygépkocsi modell gyanánt, és ezt követően 46 évig voltak jelen az Amerikai Egyesült Államok és a világ autópiacán.

Ezalatt több dramatikus áttervezésen esett át a modell, és ezeknek az áttervezéseknek az eredménye a 1969-ben piacra dobott Buick Skylark Sport Coupe 250-1, amely már a Skylark-ok negyedik generációjába tartozott.

Buick Skylark GS350

A General Motors középkategóriás autókra alkalmazott politikáját folytatva, 1968-ban a GM mérnökei újra áttervezték az autót, így a Skylark 1968-72 között több féle változatban (kétajtós keménytetős (Hard-top) és a négyajtós szedán), valamint több féle motorral volt elérhető.

 

Sőt ezek mellett jelen volt az „Egyedi Skylark” több változatban, mint például a Hard-top (keménytetős) kupé és a kabrió kupé, (mindkettő kétajtós). Úgyszintén volt még egy szedán és egy Hard-top szedán változat is, ezek mindegyike négyajtós.

Buick Skylark Custom Coupe

A kétajtós kupékat 112 hüvelykes (2,845 mm) tengelytávval, ezzel szemben a négyajtós szedánokat hosszabb, 116 hüvelykes (2946 mm) tengelytávval szerelték.

1969 szeptemberében jelent meg a piacon a kétajtós Buick Skylark Sport Coupe melyet

hátsókerékmeghajtással, három fokozatú kézi sebességváltóval és egy soros hathengeres 4093 köbcentis 115,5 KW-os 155 Lóerős motorral szereltek. (Ez az erőforrás váltotta fel az előző modellekben rendszeresített V6-ost).

Buick skylark gran sport

Így ezzel a 1813 tömegű, 5098-5265 mm hosszúságú Buick Skylark Sport Coupe 12, 9 másodperc alatt érte el a 100 km/h-t és 161 km/h végsebességre volt képes.

Azok akik különlegességekre vágytak, egy V8-as, 5.7 literes, 230 LE-s (169 KW) teljesítményű motorral is megrendelhették az autót.