Japán izomautók – Honda NSX 2016

1989-ben leplezték le a Honda NSX prototípusát a Chicago Motor Show keretében, az autó kifejlesztésében nagy szerepe volt az egykori Brazil Forma egyes versenyzőnek Ayrton Sennanak, aki 1994 május 1-én Imolaban megrendezett Olasz Nagydíjon vesztette életét 34 éves korában.

A Honda NSX után gyártása koránt sem volt folyamatos és az évek során több ráncfelvarrást végeztek el rajta és többször is áttervezték. Az így létrejött autó olyan nagy márkák versenytársává vált mint a Ferrari és a Porsche.

NSX6

Aztán 2007-ben a Honda bejelentette, hogy az évtized végéig egy olyan izomautót fog piacra dobni amelyet egy V10-es motor fog meghajtani. Ám az időközben fellépő gazdasági világválságnak „köszönhetően” a Honda kénytelen volt lemondani az NSX gyártását.

 

Ám most tíz évvel az utolsó NSX modell megjelenése után a Honda újra elég erősnek érzi magát ahhoz, hogy elkészítse az utóbbi két évtízed legizgalmasabb projektjét, ami egy teljesen új négykerék meghajtású hibrid erőforrással meghajtott izomautó. Természetesen érthető, ha a „hibrid” szó kissé kételkedővé teszi az igazi izomautó rajongókat.

NSX2

A Honda szóvivői szerint „Ez a modell ugyanúgy feszegeti a sportautókról szóló elképzeléseket amint azt a legelső modell tette negyed évtizede”.

A legújabb NSX leleplezésére az elmúlt év elején megrendezett Detroit Motor Show-n került sor. A középre beépített iker-turbó feltöltős V6-os benzinmotor és a hozzácsatlakozó további három elektromos motor hozzávetőleg 550 Lóerővel látja el az autót, szétosztva azt a négy kerék között.

A Honda NSX 2016 kinézetében ötvözve megtaláljuk a McLaren 650S és az Audi R8-as vonásait. A merészen megrajzolt feltűnő új NSX hajlított profil, az alacsony tetővonal, az oldalsó beömlőnyílások az alumínium kompozit acél testen vitathatatlanul agresszívvá teszik az autó megjelenését.

NSX3

A Honda korábbi konzervatív formavilágától eltérő elemek az autón, a káprázatos LED fényszórók, és az éles pengék a hátsó lökhárítón.

Az autó hátsó felét nézve, semmi sem mutatja, hogy a 2016-os Honda NSX igazából egy „környezetkímélő” hibrid autó lenne.

A hatalmas hátsókerekek jelentős, de egyben szükséges felületet biztosítanak az autó aszfalthoz való tapadásához. E mellett a négy középen elhelyezkedő kipufogó, a led fényszórók, a versenyautóktól átvett diffúzor is mind azt sugallja, hogy ő igazából egy igazi Japán izomautó.

NSX1

Az NSX többi külső karosszéria eleme is gondosan van megtervezve, az autó maximális stabilitását biztositandó.

Milyen újdonságokat találunk még ebben az autóban?

A Honda NSX 2016 a világ első teljes mértékben alumínium szuperautója. Egységesítve megtaláljuk rajta az építési folyamatok és a használt technológiák, az autógyártás legújabb vívmányait. Így például a tér-váz alumínium, a nagy szilárdságú acél, a szénszálas elemek hatékony ötvözése teszik az autót „ultra merevvé”, ami az ígéret szerint ezzel válik még könnyebben vezethetőbbé.

NSX5

Az NSX súlypontja optimálisan középen és alacsonyan van. „Az NSX a legjobb sportautó teljesítményekkel rendelkezik, mint a késleltetésmentes gyorsítás és bizalomerősítő dinamika”, alítja Mike Accavitti a Honda legnagyobb forgalmazójának alelnöke.

Az alumíniumnak szerepe van az autó felfüggesztésében is, emellett az első 19 colos és hátul 20 colos Continental ContiSportContact nagy teljesítményű gumikkal felszerelt kerekeket elől hat, hátul négy dugattyús féknyergek szén-kerámia féktárcsák fékezik le a lehető legnagyobb hatékonysággal.

Kilenc fokozatú kettős tengelykapcsolós sebességváltó koordinálja az NSX teljesítményét amely a Honda szerint szinaptikus sebességváltásra, és fordulatszám-figyelő váltásra is képes, ehhez kapcsolódik a hosszában elhelyezett közvetlen befecskendezésű V6-os benzinmotor. A hibrid részt biztosító első kerekekhez kapcsolódó egy-egy, és a hátsó kerékhez kapcsolódó harmadik elektromos motornak köszönhetően optimálisan változhat az autó nyomaték-erő elosztása, külön-külön minden keréknél.

NSX4

Ezenkívül a Honda kiemeli még Sport Hybrid összkerékhajtás rendszert (SH-AWD), amely hatékonyan dolgozik össze az Agillis viselkedés (AHA) rendszerrel, ami finoman fékezi az egyes kerekeket, növelve a dinamikus stabilitást.

A vörös bőr kagylóülések és a kiemelt középkonzol, TFT kijelző, telefonrendszer, fűtés és klíma ellenőrzés, nagyszerűvé teszik az autó belsőterét, bizonyítandó, hogy a Honda NSX nem csak sportos, hanem stílusos is.

De az NSX kiváló vezetési élményekkel is kecsegteti a pilótáját, hiszen az választhat a Csendes, Sport, Sport + és pálya vezetési módok között, egyéniségtől függően.

Ted Klaus a projekt globális vezetője szerint az új Honda NSX egy ember központú szuper sportautó, amely megfelel az eredeti NSX örökségének

Az új autót kizárólag Honda Ohio-i Performance Manufacturing központjában lesz gyártva, és ez év első felétől már megvásárolható az Egyesült Királyságban (£ 100,000) az USA-ban ($ 150,000) körüli áron. Úgy, hogy már lehet is rá gyűjteni :-)…