Audi-logoMegszokhattuk, hogy egy autógyártó története, és az az út, amelyen eljutott az általunk ismert formáig igen színes és sokoldalú. Nincs ez másképp az Audi történetében sem, a ma is innovatív és folyamatosan fejlesztő autógyár alapítója August Horch volt.

Az alapító eredetileg kovács szakmát sajátított el, 1904-ben alapította meg az August Horch Motorgépjárműgyárat Zwickauban. Már az első járművek hathengeresek voltak, és bár kiváló minőségben készültek, ez sem óvta meg a céget az anyagi gondoktól. Ezért 1909-ben új céget alapított Horch, a gyár az Audi nevet kapta, ami nem más, mint nevének latin fordítása. Egy év se telt bele és az Audik versenyek sorait nyerték.

1921-ben az Audi elsőként gyártott balkormányos autókat, középső sebességváltóval.

 

Klasszikus Audi - a szivar - Audi 100 C3

Klasszikus Audi – a szivar – Audi 100 C3

Az Audi márkajelzése, a négy karika 1932 óta van használatban, jelképezi az akkor összeolvadó négy autógyárat: a DKW-t,  a Wanderert, a Horch-t és az Audit, a közös név az Auto Union lett. Az Auto Union motorjainak fejlesztését Ferdinand Porsche vezette, így a márka sikerében ő is nagyban kivette a részét.

1949 után az Auto Union központja Ingolstadt lett, 1969-től Audi NSU Auto Union-ra változtatták a nevet, majd az NSU beolvadása után 1985-ben Audira egyszerűsítették.

A szállító című filmből ismerős lehet az Audi A8

A szállító című filmből ismerős lehet az Audi A8

A gyár számos olyan fejlesztést vezetett be, ami egyedülálló volt a maga idejében, és bátran mondhatjuk, hogy ma is megállja a helyét, ilyen a teljesen horganyzott karosszéria, ami a rozsdásodás ellen szinte időtállóvá teszik az autók külsejét, valamint az 1980-ban bemutatott összkerék hajtás, ami megjelenésekor világszenzációnak számított, és először alkalmazták sorozatgyártásban.

Ezek a fejlesztések, valamint a márka kidolgozottsága, minősége az, ami mai napig a felső (prémium) kategóriába helyezi el az Audit.

Mint minden gyártónál, az Audi modelljei között is találunk szép számmal még az utcai modellek között is izomautókat, amelyek között nem ritka az egyszerű kombi változat motorházteteje alatt megbúvó közel 300 lóerő és 4 literesnél nagyobb, 8 hengeres motor.

 

Audi izomautók erre:

Audi A4

.

Back to top

A honlap további használatához a sütik használatát el kell fogadni. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás