Európai izomautók – BMW 3.0 CSL Hommage

A híres olaszországi como-i tó partján megrendezett Concorso d’Eleganza Villa d’Esten-n mutatta be a BMW az új retró-tanulmányautóját 2015 tavaszán.

A BMW Group vezető formatervezője Adrian Van Hooydong bemutatójában elmondta, hogy a BMW 3.0 CSL Hommage nem csupán egy megemlékezés a csodálatos ’70-es évekről. Ez az új autó megmutatja nekünk a jövendőt is.

Az új autón is jelen vannak a BMW csoport által 1972-ben megjelentetett első túra-versenyautó a BMW 3.0 CSL jellegzetességei: a „cápa orr” és az eredeti Golf-Yello metálsárga fényezés.

BMW 3.0 CSL_1972
 

Az eredeti BMW 3.0 CSL hihetetlenül sikeresnek bizonyult, már a megjelenésének más évében (1973-ban) megnyerték vele az európai túraautó-bajnokságot, amit aztán 1975 és 1979 között még ötször sikerült megismételniük.

Ezen kívül az E9-es, a sorozat csúcsmodellje, 1973-ban kategória győzelmet aratott Le-Mansban, és IMSA GT bajnoki címet 1975-ben, és ezzel csak a BMW 3.0 CSL legnagyobb sikereit említettük itt meg.

A „CSL” típus jelölés a kupé, a sport és a könnyűszerkezetes szavak kezdőbetűiből adódik össze (CSL – Cupe, Sport, Leichtbau). Most a BMW 3.0 CSL Hommageban megtaláljuk a modern technika legújabb vívmányait, a szénszál és a szénszál-erősítésű elemek váltották fel az 1970-es években elterjedt alumíniumot. Ezzel még jobb súly – LE arányt értek el az autónál.

Hommage

Ugyancsak újdonságnak számít a LED és lézerfény-technológia, a BMW 3.0 CSL Hommage fényszóróinak belsejében integrált „X” lézerfény motívumok a versenysportban egykoron használt fényszóró-maszkolásra utalnak.

Az egyik legegyedibb és szembeötlőbb dizájn részlet az a szándékosan megtört tetővonal, melyet a BMW 3.0 CSL-en használtak legelőször.

A kinézeten túl a motorról sem feledkeztek meg a bajor autógyártók, ezt bizonyítja a koncepció autó bemutatóján készült videó.


Igaz ugyan, hogy konkrét adatokat nem árultak el a gyártók a 3 literes motor teljesítményéről, de a nyolc sebességes váltóból, a 21 colos kerekekből, melyek a legújabb és legnagyobb Brembo fékekkel vannak felszerelve, a két turbóból és az eBoost feltöltőből több mint 500 LE-re tippelik a moci erejét a szakértők.

BMWCSL

Így a mindössze 1250 kg összsúlyú coupé 3,7 másodperc alatt ugrik 0-ról 100 km/h-ra. Hogy a BMW 3.0 CSL Hommage egy vérbeli sport autónak született, bizonyítják a gyors feszültségmentesítő kapcsoló, és a pirosra eloxált tűzoltó készülék mellett a hatpontos biztonsági övekkel szerelt kagylóülések is. Nem is beszélve az ajtókról.

BMW CSL

Előre látható, hogy a márka rajongó tábora, ugyan úgy mint az M1 Hommage esetében is az autó sorozatgyártását fogják kérni, ám figyelembe véve a BMW korábbi döntéseit és az 1 000 000 angol fontos árat, ennek nagyon kicsi az esélye.